Anket

Sizce Yerli Savaş Uçağımız Nasıl Birşey Olacak?

Tamamen özgün bir tasarım olacak. Hiçbir uçağa benzemeyecek.
80 (41.2%)
Güney Kore ile ortak olarak KFX'i millileştireceğiz.
17 (8.8%)
SAAB ile ortak stealth bir uçak geliştireceğiz.
40 (20.6%)
F-16 tecrübemizi kullanarak gelişmiş bir F-16 yapacağız.
25 (12.9%)
Projeyi rafa kaldırıp ABD'den uçak alacağız.
17 (8.8%)
Başka bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
15 (7.7%)

Toplam Oy Verenler: 194

Gönderen Konu: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi  (Okunma sayısı 1026713 defa)

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7851
  • 460
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #4730 : 22 Kasım 2023, 17:38:36 »
Sn Yaşar şöyle o motorun daha iyi olacağını biliyorum mesela helikopter motorundada başlangıçta daha da güçsüz olsada teknolojisi ve RR motoru olması dolayısı ile bize çok daha uygun olan RR-Turbomeca RTM322 ailesinin 2400hp civarında güç üreten NH90 modellerinde kullanılan motorda kullanılabilir. Ama ben Fransızlar ve Safran’ın izin vermeyeceğini göze alarak hiç yazmadım. Almanlara benzemez Fransızlar. Haaa şunu merak ediyorum Sn Yaşar şimdi biz TEİ ile T700 motorlarını üretiyoruz ve ciddi sayıda da ürettik. Amerikalılar bize T70de 38 den sonra vermez ise T925 Genel maksat helikopterlerinde başlangıçta kara kuvvetleri için bu motor ile idare edilebilir mi. Daha düşük kapasitede taşır daha düşük rakımlarda uçar ama elimizde ne de olsa bir helikopter olur sonra 2030’lu yıllarda TS3000 ile Atak 2 ve deniz ve kara genel maksat helikopterimizi yapmış oluruz. Erken duhul tarzı bir olay benim dediğim.Hiç Amerikalılar olmaz dedi zaten GM helikopterine izin vermeyen Amerika ne Hürjete ne MMU’ya motor verir komple projeleri buna göre zaten revize etmemiz gerekir. Ve ciddi ciddi Çin uçağı ve Çin platformlarına bakmamız gerekir. Bu zamanda testleri yapmış oluruz. Ağır sınıf deniz helikopterimiz için motor ve diğer aktarma sistemleri hariç hepsinin deniz şartlarına uygunluğunu ölçeriz hazırlarız vs vs. RR Adour motorlarını Kızılelma hele hele Anka 3 e verirse daha ne diyeyim.Tabi herşeyi İngilizlere vermekte doğru değil yani İngilizler çıkarları için babasını tanımayan ,tanımayacak millet ama kısa vadede çıkar sahamız çatışmıyor.
Yalnız nükleer konusu sıkıntı. Çinliler ile 3. Santralde anlaşacağımız söylendi. İngilizler bu konuda kim olursa olsun memnun olmuyorlar. Tabi İran’ın durumu NATO ve Türkiye görüşünde değişiklik gösterebilir.

Sayın Kaptan-I Derya yorumlarınız çok güzel ama yazım stiliniz berbat maalesef... Hiç paragraf başı ve boşluk bırakmıyorsunuz , yorumlarınızı okumak eziyet oluyor...Karman çorman , iç içe geçmiş gözümüz ağrıyor okurken
« Son Düzenleme: 22 Kasım 2023, 17:39:18 Gönderen: serkan1976 »

Çevrimdışı Denizci16

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 2568
  • 74
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #4731 : 22 Kasım 2023, 17:53:08 »
Benim sn.Vls'ye özel bir sorum var.tabi bilen arkadaşlarda cevaplayabilir.

Bizim Kaan'ın dahili silah istasyonları ki burdan kastım gövdealtı olanlar...

Acaba ölçüleri nedir

Misal ;5 metre uzunluk 70 cm genişlik 60 cm derinlik şeklinde ....

Bilgilere haiz olan var mı?

Dahili olarak som-j atabilcek miyiz?

Birde bu istasyonlar

F22 gibi yanyanamı

Yoksa

Su57 gibi arka arkaya tandem mi?

En çok bunları merak ediyorum.
« Son Düzenleme: 22 Kasım 2023, 17:54:03 Gönderen: Denizci16 »

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3695
  • 360
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #4732 : 22 Kasım 2023, 18:18:31 »
Sn Yaşar şöyle o motorun daha iyi olacağını biliyorum mesela helikopter motorundada başlangıçta daha da güçsüz olsada teknolojisi ve RR motoru olması dolayısı ile bize çok daha uygun olan RR-Turbomeca RTM322 ailesinin 2400hp civarında güç üreten NH90 modellerinde kullanılan motorda kullanılabilir. Ama ben Fransızlar ve Safran’ın izin vermeyeceğini göze alarak hiç yazmadım. Almanlara benzemez Fransızlar. Haaa şunu merak ediyorum Sn Yaşar şimdi biz TEİ ile T700 motorlarını üretiyoruz ve ciddi sayıda da ürettik. Amerikalılar bize T70de 38 den sonra vermez ise T925 Genel maksat helikopterlerinde başlangıçta kara kuvvetleri için bu motor ile idare edilebilir mi. Daha düşük kapasitede taşır daha düşük rakımlarda uçar ama elimizde ne de olsa bir helikopter olur sonra 2030’lu yıllarda TS3000 ile Atak 2 ve deniz ve kara genel maksat helikopterimizi yapmış oluruz. Erken duhul tarzı bir olay benim dediğim.Hiç Amerikalılar olmaz dedi zaten GM helikopterine izin vermeyen Amerika ne Hürjete ne MMU’ya motor verir komple projeleri buna göre zaten revize etmemiz gerekir. Ve ciddi ciddi Çin uçağı ve Çin platformlarına bakmamız gerekir. Bu zamanda testleri yapmış oluruz. Ağır sınıf deniz helikopterimiz için motor ve diğer aktarma sistemleri hariç hepsinin deniz şartlarına uygunluğunu ölçeriz hazırlarız vs vs. RR Adour motorlarını Kızılelma hele hele Anka 3 e verirse daha ne diyeyim.Tabi herşeyi İngilizlere vermekte doğru değil yani İngilizler çıkarları için babasını tanımayan ,tanımayacak millet ama kısa vadede çıkar sahamız çatışmıyor.
Yalnız nükleer konusu sıkıntı. Çinliler ile 3. Santralde anlaşacağımız söylendi. İngilizler bu konuda kim olursa olsun memnun olmuyorlar. Tabi İran’ın durumu NATO ve Türkiye görüşünde değişiklik gösterebilir.
Sn Kaptan-ı Derya,
T70 helikopterlerinde, 2014 yılında imzalanıp 2015 yılındaki ek pazarlık sonucu tekrar revize edilen üretim lisansına göre 10 yıllık bir süre içerisinde, belli kısmı ihracat olacak, 300 adet üzeri üretimle en az 1 milyar dolarlık gelir elde edilmesi planlanıyordu. Şimdi zaman açısından ötürü darboğaz oluşunca, lisans bitim tarihine kadar ne kadar üretim yapılırsa onu envantere alacağız. 109 adetlik ilk partinin görünüşe göre 38 adedi ancak envantere girebilecek.
Motorda da zaman sınırı olduğu düşünülürse, lisans tarihi sonuna kadar ne üretirsek onu sahipleneceğiz.
Bu motorları Honeywell’de olduğu gibi başka platformda kullanma iznimiz varsa, atak2’lerde ve T925’lerde kullanabiliriz. 2000HP sınıfı olan T700 motorları Atak2’yi Ukrayna motorundan daha iyi uçurur.
Aslında bu motorlar çok rahat 2500HP seviyesine yükseltilebilirler. Hatta 3000HP seviyesine de yükseltilebilirler. Ama lisans anlaşmasına ek madde koydurmamız lazım. Bu hakkımız var, şu anki anlaşma şartlarında. Lisans süresi bitince bu motorları da üretemeyeceğiz.

Tabii, ayırabileceğimiz mali ve daha önemlisi insan kaynağımız olsa, bu motorlardan esinlenip TS3000 yapmamız çok da zor olmaz.

https://www.defensenews.com/digital-show-dailies/eurosatory/2016/06/07/new-3-5b-deal-paves-way-for-turkish-made-black-hawks/
« Son Düzenleme: 22 Kasım 2023, 18:24:35 Gönderen: Yasar »

Çevrimdışı Ocak

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 153
  • 23
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #4733 : 22 Kasım 2023, 19:17:43 »

 Ekim ayı itibariyle toplam 86 adet T700 üretildiğini sayın Akşit açıklamıştı.

 Kaan motoru hedefi 38000lb, sonuçta f22'den hallice bir uçak olacak.

 Not; bence

Çevrimdışı Tigerfish

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 2264
  • 198
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #4734 : 22 Kasım 2023, 20:30:08 »
Bu Amerikan devleti kadar rezil bir dış işler politikası olan bir devlet var mı? Zamanında onlara güvendik herşeyimize teslim ettik çünkü ne de olsa NATOdayız ve müttefikiz. O bize yaptıkları Şantajları neredeyse Kuzey Kore’yi geçecek.

Skorsky helikopterleri en çok envanterinde bulunduran Amerika’dan sonra Türkiye geliyor. Ekonomik ve stratejik olarak tamamen mantık dışı harekette bulunuyor Amerikan hükümeti ve hükümet de Pentagon ve Deep State esaretinde.

Türkiye gibi yağlı silah müşterisini tutmamak mantık dışı, aptallık ve açık açık düşmanlık.


Not: Allah için S 70 helikopterlerin performans ve kalite bakımından halen dünyanın bir numarası. S 70 helikopterlerin peşinden ağlamıyorum desem yalan söylerim.

Çevrimdışı Archangel99

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1350
  • 188
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #4735 : 22 Kasım 2023, 21:32:52 »
🔴 TUSAŞ Genel Müdürü Temel KOTİL:

▪️KAAN, Avrupa'nın en iyi ve en erken teslim edilen savaş uçağı olacak.

▪️6 bin olan mühendis sayımız, 1000 ilaveyle 7 bine çıkacak

▪️Jet motorlu, düşük radar görünümüne sahip Anka-3, yakında uçacak

▪️T129 ATAK, 8 km menzilli füzelerle (UMTAS,L-UMTAS,CİRİT) hedefe angaje oluyor. T929 ATAK-2 için ROKETSAN 20 km menzilli füze (UMTAS-GM) geliştiriyor.

▪️KAAN'ın yurtdışından sadece 3 parçasını alıyoruz. Bunlar da yapılamayacak şeyler değil.Moturunu da yerli yapacağız.

▪️2028'de  20 adet KAAN teslimatı yapacağız

▪️2029'da ayda iki adet üretmeye başlayacağız.

▪️KAAN 5. nesil savaş uçağı. Böyle bir uçak normalde 100 milyon dolara satılır

▪️10 ton sınıfı genel maksat helikopterimiz T925 ilk uçuşunu önümüzdeki sene gerçekleştirecek.

▪️ASELSAN ile HAVA-SOJ projesini yürütüyoruz. Bu uçaklar, yüzlerce kilometreden Hava Kuvvetlerinin önünü açacak.

▪️ANKA-3'ü 2 sene sonra ihraç etmeye başlayacağız.

▪️Ay'da 5 adet ANKA üretiyoruz. Üretimin çoğu ihracata gidiyor.

▪️KAAN'ın milli motoru için iki yıldır çalışıyoruz. 2028'de KAAN'a takacağız.

▪️NATO'dan sürekli KAAN'ı görmeye yetkililer geliyorlar.


Çevrimdışı Kaptan-I Derya

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 514
  • 37
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #4736 : 22 Kasım 2023, 21:45:27 »
Sayın Kaptan-I Derya yorumlarınız çok güzel ama yazım stiliniz berbat maalesef... Hiç paragraf başı ve boşluk bırakmıyorsunuz , yorumlarınızı okumak eziyet oluyor...Karman çorman , iç içe geçmiş gözümüz ağrıyor okurken
Öncelikle yapıcı eleştiriniz için teşekkür ederim.

Genellikle düzgün Türkçe kullanmaya , sesli-sessiz harflere ve noktalamaya olabildiğince dikkat ediyorum. Ama paragraflara kendi açımdan anlaşılır olduğu için dümdüz yazıyordum. Böyle saçma şekilde kullandığım ve anlaşılmadığım için önce sizlerden sonrada bu güzel dilimiz Türkçe’den özür diliyorum.

Bundan sonra tane tane başlık önlerine işaret koyarak yazmaya çalışacağım.

Bizim Z kuşağı olarak Whatsapp gibi platformlarda arkadaş arasında saçma bir Türkçe kullana kullana bu hale geldik. Ki ben onların arasında noktalama vs ile daha iyiyim. Tabi birde gün içinde üniversitede İngilizce mühendislik okuduğum için bölümde sürekli içli dışlı olunca anadilim Türkçe bile cümle kurmada yazı yazarken bayağı etkileniyor bununda farkındayım. Nihayetinde tam tersi diller. Kafamda cümle kurarken iki dil tam zıttı.

Sonuç olarak kendi yazım dilini değiştireceğim.

Toprakların ucu deniz olan bir ulusun sınırını, halkının kudret ve yeteneğinin hududu çizer bu yüzden mükemmel ve kaadir bir Türk Donanmasına malik olmak gayedir.

Çevrimdışı Merzifonlu

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2782
  • 264
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #4737 : 22 Kasım 2023, 21:46:42 »
Anka-3'ü hangi motorla ihraç etmeyi düşünüyor Sayın Kotil?

Çevrimdışı malaga

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 231
  • 29
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #4738 : 23 Kasım 2023, 11:42:07 »
tf6000

Çevrimdışı mehmet05

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1525
  • 134
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #4739 : 23 Kasım 2023, 11:44:03 »
🔴 TUSAŞ Genel Müdürü Temel KOTİL:

▪️KAAN, Avrupa'nın en iyi ve en erken teslim edilen savaş uçağı olacak.

▪️6 bin olan mühendis sayımız, 1000 ilaveyle 7 bine çıkacak

▪️Jet motorlu, düşük radar görünümüne sahip Anka-3, yakında uçacak

▪️T129 ATAK, 8 km menzilli füzelerle (UMTAS,L-UMTAS,CİRİT) hedefe angaje oluyor. T929 ATAK-2 için ROKETSAN 20 km menzilli füze (UMTAS-GM) geliştiriyor.

▪️KAAN'ın yurtdışından sadece 3 parçasını alıyoruz. Bunlar da yapılamayacak şeyler değil.Moturunu da yerli yapacağız.

▪️2028'de  20 adet KAAN teslimatı yapacağız

▪️2029'da ayda iki adet üretmeye başlayacağız.

▪️KAAN 5. nesil savaş uçağı. Böyle bir uçak normalde 100 milyon dolara satılır

▪️10 ton sınıfı genel maksat helikopterimiz T925 ilk uçuşunu önümüzdeki sene gerçekleştirecek.

▪️ASELSAN ile HAVA-SOJ projesini yürütüyoruz. Bu uçaklar, yüzlerce kilometreden Hava Kuvvetlerinin önünü açacak.

▪️ANKA-3'ü 2 sene sonra ihraç etmeye başlayacağız.

▪️Ay'da 5 adet ANKA üretiyoruz. Üretimin çoğu ihracata gidiyor.

▪️KAAN'ın milli motoru için iki yıldır çalışıyoruz. 2028'de KAAN'a takacağız.

▪️NATO'dan sürekli KAAN'ı görmeye yetkililer geliyorlar.



Anka-3 stratejik bir ürün normalde Azerbaycan gibi birkaç ülke  hariç ihraç edilmemesi lazım. Pakistan konusunda bile çok ciddi çekincelerim var, teknolojinin Çin tarafından kopya edilmesi gibi. Motor da başlangıçta yine Ukrayna motoru olacaktır muhtemelen.

T-929 ve T-925 bakımından +2500 bg tercihen 3.000-3.500 Bg bir motor olmazsa olmaz.