bayım, hafızanız sizi birçok alanda yanıltıyor olabilir..
öncelikle EJ200 hangi şirketin motoru yahu?
kendinize bunu sorsanız, olayın öyle olmadığını hemen hatırlarsınız zaten.
---
neyse, o dönem dışarıdan iki teklif vardı
1, Eurojet teklifi
2. RR teklifi.
kim ne istedi? kim ne verdi?
bunlar kapalı kapılar ardındaydı, medyaya sızdırılanlar da gayet tartışmalı şeylerdi bence.
fakat, tüm bu tartışmaların ötesinde, o günki uçak, bu günki uçak değildi.
o gün F35'in yanında uçacak, yerlilik oranı yüksek bir hava hava uçağı tahayyül ediliyordu.
F35'in yanında uçacak olan avcı uçağı için EJ200 veya bu güç değerlerinde başka bir motor yeterli gibiydi.
fakat CAATSA ve F35 uçağından resmen çıkartılmamız nedeniyle uçak değişmek zorunda kaldı.
daha küçük olan hava hava uçağı, daha büyük ve çok rollü bir uçağa dönüştü.
---
bu güne gelecek olursak, büyüyen uçak , beraberinde projenin tüm ihtiyaçlarının yeniden tanımlanmasına neden oldu.
örneğin artık EJ200 bizim kuşa yetmiyor.
---
RR işi çözmek isterse, elbette çözecek teknik kapasiteye sahip; ama bu lisanstaki AGİT vurgusu ilginç.
Avrupa ile her konuda çok iyi anlaşıyoruz malumunuz.
AB üyeliğinden çıkmış olan bir ülke AGİT'i bu belgede neden geçirmiş? orası da apayrı ilginç.