PROJENİN KULLANIM ALANLARI FAYDALARI ÇEVRESEL ETKİLERİ VE
AVANTAJLARI
KULLANIM ALANLARI :
Projede belirtilen motor her türlü havacılık ve uzay araçlarında kullanılabilmektedir.
Motor
1-Termodinamik yasalarına harfiyen uymaktadır
-Termodinamiğin Sıfırıncı Yasası
“İki ayrı cisim bir üçüncü cisimle ısıl dengede ise birbirleriyle de ısıl dengededir.”
(Bu yasa günümüz jet motorlarının hiç birinde geçerli değildir.)(2 ayrı cisim aynı sektör ve kademede ise bu yasaya uymakta olup kademeli sektörlerde ise bu yasa hiçbir jet motorunda geçerli değildir.)
-Termodinamiğin Birinci Yasası
Giren Enerjilerin Toplamı=Çıkan Enerjilerin Toplamı
Enerji Dönüşümü / Enerji Değişimi= Giren Enerjilerin Toplamı – Çıkan Enerjilerin Toplamı
(Normal fosil yakıt tabanlı motorlarda kayıplardan dolayı hiçbir zaman çıkan enerji giren enerjiye eşit ve denk olmaz (kayıpları göz önüne alınmadığı takdirde kayıplar göz önüne alınırsa her zaman 1’e yakındır) )
-Termodinamiğin İkinci Yasası
“Enerjinin tamamı faydalı işe çevrilemez, bir kısmı sistemin içsel bütünlüğünü korumak için kullanılır.”
(Bu yasaya uymaktadır zira elektrikle de çalışsa hiçbir araç %100 verimle çalışmaz fakat geliştirdiğim motor %100’e yakın verimle çalışmaktadır.)
-Termodinamiğin Üçüncü Yasası
“Bir nesnenin sıcaklığını sonlu sayıda aşamada mutlak sıfıra indirmek olanaksızdır.”
(Motor bu yasaya uymaktadır.)
2-Akışkanlar dinamiğine harfiyen uymaktadır
(Akışkanlar dinamiğinin kurucu aksiyomları korunum yasalarıdır. Bunlar; kütlenin korunumu, momentumun korunumu (Newton'un İkinci Hareket Kanunu) ve enerjinin korunumudur (Termodinamiğin Birinci Yasası). Bu yasalar klasik mekaniğe dayanır, kuantum mekaniğinde ve genel izafiyette modifiye edilirler).
Bunları sırasıyla belirtmek gerekirse;
Uçaklarda,uydularda ve uzay araçlarında kullanılabilmektedir şöyleki uçaklarda kullanıldığında motorun farklı metarlojik yapısı uzayda kullanıldığında farklı metarloji ve konstriksiyon yapısı farklı olmaktadır.
Savaş uçaklarında kullanıldığında motor sıcak ve soğuk çalışma diye 2 farklı çalışma şekli mevcuttur sıcak çalışmada plazma ısıtıcılar devrede olmakta soğuk çalışmada plazma ısıtıcıları devre dışı kalmakta olup bu çalışma ortamında motor hiçbir takat düşüşü yaşamamakta yaşamadığı gibi uçak IR izi sıfır olacağından hiçbir ır güdümlü hava savunma füzeleri tarafından vurulma ihtimalide kalmamaktadır.
Motorda TÜRBİN bulunmaması sebebi ile uçak yüksek süratlarda sürekli olarak seyir yapabilmekte bunun sonucu varacağı menzile kısa sürede ve güvenli olarak gidebilmektedir.
Motor uzay şartlarında kullanılacak ise metarlojik (malzeme yapısı) yapısı uzay şartlarına ve atmosfer giriş çıkış şartlarına uygun olarak imal edilmesi gerekmektedir burada çok dikkat çekici ve önemli olan nokta motor uzayda sıcak çalışma ortamında NÜKLEER JET MOTORU özelliğini göstermektedir zira uzayda radyoaktif elementler normale göre biraz daha yoğun ve kalın moleküller halinde mevcut olduğundan motora girecek olan bu moleküller sıcak çalışma esnasında nükleer patlamaya sebep olacağından plazma hücrelerinin bu basınca ve patlamaya ve ısıya dayanıklı materyallerden imal edilmesi gerekmektedir. Bu kısımlarda ne kadar soğutma kanalları mevcut olsa da bu ısı ve diğer değişikliklere dayanacak uygun malzemeden üretilmesi gerekmektedir.
Motorumuz adındanda anlaşılacağı üzere elektrikle çalışmaktadır. Burada sorulan ilk soru HAVADA ELEKTRİĞİ NERDEN SAĞLIYORSUNUZ?
Trafikte ilerleyene araçlar nasıl rafineriye boruyla bağlı olmayıp deposunda yakıt taşıyor ise burdada sisteme enerji sağlayan ve dünyada eşi ve benzeri olmayana PASİF NÜKLEER JENERATÖR sistemi ile enerji üretilmektedir.
Bu konuda hiçbir fikri olmayan insanlar hemen böyle bir sistem olmaz olamaz diye projeden anlamayan insanlar fikir beyan edip şiddetle karşı çıkacaktır lakin dünyada elektrik santrallerinde kullanılan sistem ile benim sistemde aynı yasalarla çalıştığı azcık bu konularda bilgisi olan herkes projeye olumlu yaklaşacağı gibi bu proje ile ilgili MSB.Araştırma Merkez Komutanlığı Mamak/Ankara da sunum yaptığım 3 fizik/kimya mühendisi projeyi hayranlıkla dinlemişler fakat proje anlaşılamamıştır diye 2018 eylül ayında cevap verilmiştir.
Projeden hiçbir fikri olmayan fakat sıfatı gereği üstlerine bu konuda BİLİR KİŞİ OLARAK tayin edilen kişilerin sırf sıfatları gereği bilgi vermeleri gerektiğinden dolayı fikri talep edenin projeden anlamaması muhendislik terimlerinin ve içeriğinin ne olduğunu bilmememesinden dolayı bu gibi yasaları ileri sürerek projeye olumsuz rapor verilmektedir.
TÜRKİYEDE BU PROJEDEN ANLAYACAK HİÇ BİR MÜHENDİS YOKTUR VE BU PROJEYİ YORUMLAYABİLECEK MÜHENDİS YOKTUR.
Projem hakkında bu kadar iddialı konuşmaktayım.
Bu motor ve destek sistemi olan jeneratör sisteminin beraber kullanıldığı havacılık ve uzay araçlarının menzilleri sınırsız olmakta olup mevcut sistemlerin bu sistemlerle UPGRAD yani yenilenmesi değiştirlmesi sonucu hizmet süreleri çok daha uzun olacaktır.
ÖRNEK :Uydu araçlarının ömrü genellikle yakıtlarının bitiş süresi kadardır yakıtları bittiğinde uydu çöp olmaktadır bu araçların motor ve destek sistemleri değiştiğinde uydunun ömrü uzayda sınırsız olabileceği gibi sırasında uzak bölgelere gönderilerek farklı amaçlarda kullanılabilecektir.
Uzay mekiklerinde kullanıldığında çok daha az maliyetlerle çok daha fazla ve sıklıkla uzay yolculukları yapılabilecek derin uzay keşiflerinin önü açılacak kolonileşmeler hızlanacak buda dünyayı daha yaşanır bir şekle sokacaktır.
Motor mars gibi gezegenlerde çalıştırılarak atmosfer dönüştürülüp dünya gibi yaşanır seviyeyeye çevirecektir zira motor çalıştığında ozon üretmektedir
Motorun çalışması sonucu atmosfere herhangi bir karbon salınımı oluşturmamakta bilakis plazma yakıcıları çalıştığında OZON üretmekte böylelikle dünyanın ozon tabakasının hasarının giderilmesine katkıda bulunmaktadır.Fosil yakıt kullanılmayacağından dolayı ulaşım ve tedarik masrafları azalacağından refah seviyesi artacak daha yaşanılır bir dünya olacak olup bu sayede teknolojinin getirmiş olduğu olumsuz şartlardan meydana gelen hastalıklar azlacak yaşam kalitesi artacaktır.
Motorumuz makine ve insan kaynağı hariç yaklaşık 6-8 milyon lira arasında bir maliyeti olacağı bu maliyet prototip fiyatı olup seri üretim maliyeti bundan çok daha ucuza olacaktır.
Destek sistemi olan jeneratör maliyeti prototip maliyeti yakıt hariç yaklaşık 2 milyon lira cıvarında olup geliştirme aşamasından sonra bu maliyet çok daha az olacaktır.
Bu motorun imalatı için hiçbir ek tesisin yapılmasına gerek olmayıp kamunun mevcut olan makine,insan kaynağı ve kurulu tesis ve özel sektör işbirlikleri ile %100 yerli imalat yapılabilecek olup proje ve detay projeler hazır olup imalat projelerinin çizilmesi gerekmektedri.(ölçeklendirme çizimleri ve projede mevcut olmayan aksamlar)
Bu projeyi stratejik yapan jeneratörü olup jeneratör olmadığı zaman projenin rantabilitesi kalmamaktadır…
Bu proje ve türevleri sayesinde uzaya daha maliyet etkin ulaşım haberleşme maliyetlerinin azalması sosyal hayatta enerji kurulum,iletim ve işletme maliyetlerinin büyük oranda düşmesi çevre kirliliğinin sıfıra inmesi sonucu karbon emisyonunun sıfıra inmesi savunmanın daha ucuz fakat daha etkin şekilde yapılabilmesini sağlayacaktır.
Motorun itme ve çekme gücü normal motorlara göre çok fazladır keza komprösör kanatlarının itme ve çekme gücü burkulma direnci çok fazladır bu sebeplerden dolayı motor normal motorların 2 3 kat fazla güç sağlayabilme kapasitesine sahiptir.Türbin kanatlarının olmaması türbin görevini statör bobinlerinin sağlaması hızını ise motor hız kontrol devresinin sağlaması sebebi ile güç faktörü artmaktadır ki araç 3-4-5 mach hızında saatlerce hatta günlerce yolculuk yapabilme kapasitesine ulaşmaktadır.
bu yazı daha önceden hazırlanmış olup tekrar kontrol ederek sizlerin bilgisine sunmaktayım...