Gönderen Konu: Dahiler üssüne girdim: TAI  (Okunma sayısı 19868 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı pomaro

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 60
  • 0
Dahiler üssüne girdim
« Yanıtla #20 : 10 Ocak 2011, 10:59:03 »


Uğur Cebeci 9 Ocak 2011
Türkiye Cumhuriyeti’nin 100. kuruluş yıldönümü olan 2023 hedefiyse çok daha büyük. TAI mühendisleri kendileri tasarlayıp imal edecekleri bölgesel jetin, FX olarak adlandırılan savaş uçağının hayalini kuruyor.




FX derken? akıllarında bi konsept mi var acaba?

Çevrimdışı _darkraven_

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 321
  • 0
Dahiler üssüne girdim
« Yanıtla #21 : 10 Ocak 2011, 11:59:06 »
Fx abd muharip uçak kodlaması misal F 16;F fighter 16 ise uçağın no su.

Milli muharip uçak F(fighter) x de henüz uçağa verilecek numara belli olmadığı için x...

Çevrimdışı pomaro

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 60
  • 0
Dahiler üssüne girdim
« Yanıtla #22 : 10 Ocak 2011, 12:10:22 »
teşekkürler bilgilendirdiğiniz için bende zannettim bi konsept var onun üzerinden gidecekler f-15 eagle gibi bişey mi olacak acaba stealth yapabilirmiyiz f-35 gibi? ???

Çevrimdışı _darkraven_

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 321
  • 0
Dahiler üssüne girdim
« Yanıtla #23 : 10 Ocak 2011, 12:27:50 »
Yıl 2011 yeni tasarlanan her uçak stealth karakterli tasarlanır bu bugünün olmazsa olmazı.Lakin yaptığın uçak ne kadar stealth olur orası tartışılır işte.Malum radar teknolojileride hızla gelişiyor.

Çevrimdışı pomaro

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 60
  • 0
Dahiler üssüne girdim
« Yanıtla #24 : 10 Ocak 2011, 13:21:47 »
aslına bakarsanız bu teknolojiyle alakalı değil parayla alakalı en önemli konu bu, ne kadar bir bütçe ayıracaklar adam gibi bişey yapmak istiyorlarsa en az bi 30-40 milyar dolar lağzım bide bunun ilk savaş uçağımız olacağını düşündüğümüzde baya bi maliyetli olacak ama tabi daha 13 yıl var bütçeyi yıllara yayarak gidersek fazla etkisi olmaz ekonomiye, ama çok şey değiştireceği'de kesin yani

Çevrimdışı altor

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 23
  • 0
Dahiler üssüne girdim
« Yanıtla #25 : 10 Ocak 2011, 17:36:31 »
Yazıda inişte motorda yaşanan güç kaybı nedeniyle çok ufak hasardan bahsediliyor. Şimdi bilen arkadaşlara soruyorum inişte motorların güç kaybı ne ile ilgili olabilir? Doğadan mı kaynaklanıyordur mesela fırtına rüzgar gibi veya örneğin yakıtla ilgili midir? Kullanıcı hatası mıdır? bu tip olayların yaşanması havacılıkta normal midir? Arasıra olan birşey midir mesela?
Saygılar

Çevrimdışı _darkraven_

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 321
  • 0
Dahiler üssüne girdim
« Yanıtla #26 : 10 Ocak 2011, 18:17:34 »
Teknik arıza ya da kullanıcı hatası nedeniyle iniş sırasında motor devri  düşer(iniş sırasında zaten motor daha yavaş çalışır ama bu olayda motor normalinde altında yavaş çalışmış) bu yüzden motor ihtiyacın altında güç üretir   bu da kanatların tututabildiği hava miktarıda azaltır yani uçak iniş sırasında havada tutunamaz bu sebeplede sorunlu iniş gerçekleştirir.

Durum bu.

Daha detaylı bilgi için Amsterdamda iniş esnasında düşen THY uçağının kaza raporunu inceleyin...Benzer bir durumu o uçakta yaşadı ve düştü...

Çevrimdışı enes38

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1421
  • 1
Dahiler üssüne girdim
« Yanıtla #27 : 10 Ocak 2011, 18:22:06 »
Teknik arıza ya da kullanıcı hatası nedeniyle iniş sırasında motor devri  düşer(iniş sırasında zaten motor daha yavaş çalışır ama bu olayda motor normalinde altında yavaş çalışmış) bu yüzden motor ihtiyacın altında güç üretir   bu da kanatların tututabildiği hava miktarıda azaltır yani uçak iniş sırasında havada tutunamaz bu sebeplede sorunlu iniş gerçekleştirir.

Durum bu.

Daha detaylı bilgi için Amsterdamda iniş esnasında düşen THY uçağının kaza raporunu inceleyin...Benzer bir durumu o uçakta yaşadı ve düştü...
anladığım kadarıyla  asıl problem motorda değil daha başka sistemlerden kaynaklanıyor  , sonuçta  yeterli  güce sahip bir motor ama inişteki  gücünü ayarlamakta sıkıntı  çekilmiş  yani  bu hızı ayarlayan  tabiri caizse yakıt ayarı yapan sistemden kaynaklanan bir sorun mu acaba?

Çevrimdışı _darkraven_

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 321
  • 0
Dahiler üssüne girdim
« Yanıtla #28 : 10 Ocak 2011, 18:28:22 »
Yakıt pompası ihtiyacın altında yakıt basarsa motora devir düşer bu bir ihtimal.Anka oto iniş kallık sistemine sahip yazılım hatası da olabilir.İniş manuelse kullanıcı hatası ya da başka bir teknik arıza vs...Bunlar kolayca halledilir.

Şu ihtimalide göz önüne alabiliriz  iniş sırasında Ankanın ihtiyaç duyduğu hava akımı  hesaplananın üstünde olabilir bu yüzden motorun iniş için ürettiği güç yetersiz kaldı.Motor iniş sırasında doğru çalıştı(uçuş bilgisayarının emrini yerine tam olarak getirdi)ama tasarım sırasında tahmini iniş gücü yanlış hesaplanmışta olabilir.Bu yüzden motor istenildiği şekilde çalışmış ama iniş gücü yetersiz kalmış olabilir.Bu durumda motorun iniş devri biraz daha yükseltilir olur biter.

Tek çekincem motorun Ankaya göre güçsüz kalması.Bu başımızı ağrıtabilir.


Çevrimdışı altor

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 23
  • 0
Dahiler üssüne girdim
« Yanıtla #29 : 10 Ocak 2011, 20:55:12 »
Verdiğiniz bilgiler için teşekkürler. Kafamda birşeyler oluştu. Sağolun