Yerli Transmisyon da TEİ desteğiyle üretildi ve geçen hafta motorla çalıştırılmaya başlanacaktı tekrar sorma fırsatım olmadı.
Böyle olacağını tahmin etmiştim. Bence, aşırı yüke maruz kalan bazı transmisyon parçaları tek kristalden üretildi. Bunu doğrulayabilir misiniz?
Ben de şöyle bir algı oluştu:
Bu Rus,Doğu bloku ülkeleri de motor-transmisyon yapıyor ama yüksek ısı-zorlamalarda türbin veya motor bileşenleri "tek kristal" teknolojisi olmazsa kırılıyor-dayanıksız oluyor...
Tamam da bu teknoloji bu kadar önemliyse G.Kore gibi bir ülke yapamıyor mu ki K-2 transmisyonu 10.000 km dayanım isteklerine cevap verememiş...?
G. Kore, iddia odur ki transmisyondaki sorunu çözmüş. Sorun hatalı bir civata tasarımında imiş. Ha, G. Kore transmisyonun bazı parçalarını tek kristalden mi yaptı? Onu bilmiyorum. Ama bana göre biz öyle yaptık.
Sn merzifonlu,
Tek kristal ve “directional solidification” döküm teknolojisi sadece jet motorlarının yüksek ısı altında çalışan türbin kanatlarının üretiminde kullanılan bir teknoloji diye biliyorum. Dizel motor otomatik şanzımanı için nerede kullanılabilir? Yüksek yağ basıncı altında çalışan ve stres yaşayarak ısınan parçalar ; torque-converter’larında kullanılan parçalardır. Bunlarda çelik alaşım parçalardır.
(Yüzeysel sementasyon ile dış sertlikleri yükseltildiğinde bu parçalar sağlıklı kullanıma uygun olabilirler. Bu çok hassas bir metalürji ile mühendislik ve tecrübe işi. Metal yüzeyinin belli bir derinliğe kadar olan kısmı çok sertleştirilip, iç kısımları kademeli olarak daha az sertleştiriliyor. Bu sayede parçaların çalışma ömürleri de daha uzun oluyor.)
Otomatik şanzımanın en fazla stres altında kalarak en çok ısınan bölümü “torque converter” bölümüdür. Bu da 90derece C ile maximum 175derece C arasındadır. Tek kristal kullanımını gerektirecek kadar yüksek ısı olmayan bölümlerden bahsediyoruz. O zaman tek kristal parçalar nerede kullanılacak?
Dediğiniz doğru. G Kore hatalı parçayı bulmuş ve problemi çözmüş.