S&H yeni sayıdan...
2o15’te Ön Tasarım Gözden Geçirme süreci başarıyla tamamlanmış olup,halen Kritik Tasarım Fazı faaliyetleri devam etmektedir.2o16 içinde Dinamik Komponentlere ait Kritik Tasarım Fazının tamamlanması, ilgili Alt Yükleniciler ile sözleşmelerin imzalanması ve Sertifikasyon panellerinin belirlenmesi hedeflenmektedir.
TLUH’nin [sivil ve askeri versiyon] motor ihtiyacını karşılamak üzere açılan ve Nisan 2o15’te sonuçlandırılan ihale sonucunda SSM tercihini, bir Honeywell International-Rolls- Royce ortak girişim şirketi olan Light Helicopter Turbine Engine Company [LHTEC] tarafından geliştirilen 1.361shp güç kapasiteli CTS800-4A Turboşaft Motorundan yana kullanmıştır.
Türk Hafif Sınıf Genel Maksat Helikopteri [TLUH]’nin askeri versiyonunda ITAR kısıtlamalarına tabi CTS800-4AT Motoru kullanılırken, sivil/ticari versiyonunda ise adı henüz belli olmayan ancak CTS800-4A ile büyük oranda benzer ve ortak parça kullanım özelliğine sahip olacağı kaydedilen ve ABD ihracat kısıtlamalarından etkilenmemesi için üzerinde ticari bir sayısal motor kontrol sistemi [FADEC] yazılımı yer alacak yeni bir ticari motor kullanılacaktır.
THRAEN, CTS800-4AT Motorunun T129 ATAK Helikopterlerinde kullanılıp kullanılamayacağına ilişkin bir sorumuza cevaben, aslında iki motor arasında çok fark bulunmadığını, hemen hemen aynı olan motorların aynı yuvaya sığabildiğini ancak genel maksat konfigürasyonundaki TLUH Platformu için özel olarak geliştirilen FADEC yazılımına sahip CTS800-4AT’nin bir taarruz helikopteri olan T129’a yüklenmeden önce yazılım modifikasyonuna tabi tutulması gerektiğine dikkat çekti.