https://defensearchives.de/editorials/the-eurofighters-aesa-radars/ECRS MK2 radarı 1500 TR modülü içerir. Hibrit (GaAs/GaN karışık) yapıdadır
ECRS radarı 3 ayrı versiyonu olan bir radar.
ECRS 0 versiyonu Katar ve Küveyt hava kuvvetlerindeki uçaklarda
ECRS 1 versiyonu Alman ve İspanya hava kuvvetleri için hazırlanmış
ECRS 2 versiyonu ise Leonardo-UK tarafından RAF için üretilen hibrit MK 2 radarı.
MK2 radarının dönüş açısı ve EW saldırı gücü çok yüksek. En gelişmiş versiyon bu. İngilizler 1.2 milyar pound harcamışlar proje için.
EF2000 Typhoon’un motoru 13500lbf kuru, 20000lbf yaş itkili EJ200. Bu motorun %20 daha güçlüsü ve TVC versiyonu olanı var. Bu motorun kuru itkisi16500lbf.
İngilizler, Typhoon’u uçak gemisine uygun olarak navalize şekilde de denemişler. Ama daha sonra F35B’de karar kılmışlar.
Zaten çok pahalı olan bir uçak Typhoon. O bakımdan 120 adet tranche 3 ya da Tranche 4 ECRSMK2 radarlı uçak alımına soyunursak, fiyatta ve Tusaş’ta üretime sıcak bakar İngilizler. RR’da 260 adet motoru Türkiye’de üretmeyi kabul eder. Son 2 filoyu da navalize yapar uçak gemisinde kullanırız.
Tabii Almanlar uçak satışına yanaşırsa. THK leri bu kadar büyük bir hava gücünü isterse. Buna yetecek para ayrılabilirse.