"üretim yalan oldu "
enseyi o kadar karartmayın, 2034'e kadar su akar yatağını bulur.
TRM üç yıldır motor üzerinde çalışıyor zaten, üç yıl fena bir zaman değil; yani bu gün çıkılmış bir yol değil bu.
taa 2021'de apu ve atss sözleşmesi yapılmış.
aradan geçen iki yılda motorun diğer kısımlarıyla da ilgili birçok şey netleşmiştir, bir savrulma olduğunu sanmıyorum ben.
tek bir motor şirketi yok zaten.
bir firma çıkıp kendi fikirlerini, diğeri çıkıp kendi fikirlerini anlatıyor, biz sanıyoruz ki kafalar karışık; ama bu işin patronu olan firma pek medyatik değil.
---
2021'de apu ve atss alt sistemlerine resmen başlanmış, yani fiilen başlangıcı bu apu sözleşmesi kabul edersek ayakları yere basan bir tasarımın 7 yıl sonra ilk uçağa entegrasyonu çok büyük hayal değil; ama işte dün de söyledim, konu prototip değil, uçağa takmak da değil, ilk uçuş da değil. asıl ilgilenilmesi gereken tarih seri üretime girme tarihidir.
yanlış hatırlamıyorsam yetkililer 2028 ile ilgili seri üretim demiyor, iki uçağa takılacağından bahsediliyor.
eğer ciddiye alınıyorsa 8 yılda uçağa takarsın motoru, imkansız iş değil.
---
ha, yine de bir köşede milli fırlatma koltuğu teknoloji kazanım projesini başlatmakta yarar olabilir.
onu da mümkünse sanlar dışında bir firmayla ve hatta belki dost ve kardeş ülkeleri bu işlere itekleyerek yapmak gerekir.
sanlar dışında diyorum; çünkü orada iş birikmiş durumda, çok yüklenmemek gerek.