K21′de yola devam17 Oca, 2011 | Kategori: Kara Savunma Sanayi |
info@savunmasanayi.netGüney Kore, bir askerin ölümüne sebep olan tasarım problemleriyle bir süredir boğuşan yeni nesil K21 NIFV amfibik piyade muharebe aracı programının nihayet yeniden devam etmeye hazır olduğunu açıkladı.
Güney Kore‘nin devlet kurumu Savunma Sanayii ArGe Ajansı (Agency for Defense Development) ve özel teşebbüs Doosan DST tarafından müşterek yürütülen K21 amfibik piyade muharebe aracında çarklar yeniden dönmeye başladı. Daha önce iki kez batarak ve bunlardan birinde bir askerin ölümüne sebep olarak tasarımla ilgili problemler belirmiş ve program askıya alınmıştı.
Geçtiğimiz yılın Kasım ayında bir araya gelen askeri ve sivil uzmanlar 25 tonluk aracın tasarımını yeniden incelemiş ve aracın amfibik özelliği açısından yeterince yüzdürücülük sağlanamadığını, bazı parçaların çalışmadığını ve tahliye pompasında problem olduğunu keşfetmişti. İncelemelere aracın ağırlık dağılım ve balans sorunu yaşadığını ortaya çıkartmış ve üç kişilik müretebatın ön tarafta konuşlanması durumunda aracın ön kısmının daha ağır hale gelmesi sonucu hava alıklarına su kaçtığını tespit etmişti.
Keşfedilen bu ve benzeri irili ufaklı ciddi tasarım hatalarının giderilmesinden sonra dört kez deneme sürüşleri gerçekleştirilirken, testlerin sorunsuz geçmesi üzerine programa devam edilebileceğine karar verildi.
Mart 2011 tarihinde gerçekleştirilecek son bir test sürüşünden sonra 50 araç ve geçtiğimiz yıl hizmete girmesi planlanan 100′den fazla K21 tekrar hizmete alınacak. Önümüzdeki on yılda 500 adet (+400 opsiyon) K21 NIFV üretilmesi planlanıyor.
740 beygir gücünde (544 kW) D2840LXE tipi 10 silindirli bir turbo-dizel motora sahip olan araç 40 mm’lik Bofors L/70 tipi güçlü otomatik topu (CV 90′da da kullanılmaktadır) sayesinde 4 km menzildeki yavaş seyirli uçakları ve helikopterleri de vurma kabiliyetine ve kara hedeflerine karşı 6 km’den etki özelliğine sahip.
Atış kontrol sistemi dost düşman tanıma sistemi (IFF), uydu (GPS) tabanlı navigasyon alıcıları, araç içi dijital iletişim gibi donanımları sayesinde C4I (Command, Control, Communications, Computers, and Intelligence: Komuta, Kontrol, İletişim, Ağ merkezli Bilgisayar ve İstihbarat) harbi aracın standart özellikleri arasında. 3 mürettebatı haricinde 9 piyade taşıma kapasiteli araç yolda saatte 70 km/h hıza, su jeti itki sistemi sayesinde nehir ve göllerden de saatte 7 km/h hıza erişebliliyor.
Güney Kore‘de K200′ün (Türkiye‘nin ACV-300 serisi gibi M113 baz alınarak geliştirilmiş akraba bir konset) yerine geçecek olan K21′in, K9 tipi kundağı motorlu obüs (T-155 Fırtına) ve K-2 tipi ana muharebe tankının (Altay) alt sistemlerinin transferleri örneklerinde olduğu gibi Türkiye‘ye de pazarlanması planlanıyor