Anket

Sizce Yerli Savaş Uçağımız Nasıl Birşey Olacak?

Tamamen özgün bir tasarım olacak. Hiçbir uçağa benzemeyecek.
80 (41.2%)
Güney Kore ile ortak olarak KFX'i millileştireceğiz.
17 (8.8%)
SAAB ile ortak stealth bir uçak geliştireceğiz.
40 (20.6%)
F-16 tecrübemizi kullanarak gelişmiş bir F-16 yapacağız.
25 (12.9%)
Projeyi rafa kaldırıp ABD'den uçak alacağız.
17 (8.8%)
Başka bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
15 (7.7%)

Toplam Oy Verenler: 194

Gönderen Konu: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi  (Okunma sayısı 1019796 defa)

mehmet05 ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Denizci16

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 2535
  • 74
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #6330 : 22 Mart 2024, 23:39:30 »

Amerika F35 parça üretimi için Türkiye ye geliyormuş.

Yine sallıyo ama olsun


Error 404 (Not Found)!!1

https://www.youtube.com/watch?v=MsLN0ODEBVk


Seve seve üretiriz karşılığında

F110 ge 129 E üretimine izin versinler birde bonus olarak f404 üretelim onlarda F35 için gereken parçaları alsınlar

Win to win durumu yani

Çevrimdışı CIZIM

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 11
  • 0
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #6331 : 23 Mart 2024, 01:37:38 »
5 gün önce Temel KOTİL'in ÇayTV'de katıldığı program...

13-18 dakikalar arasında dikkat çekici bazı ifadeleri var Temel KOTİL'in. İzlemenizi tavsiye ederim.

- 2016'da TUSAŞ olarak KAAN'ı yapıp yapamayacaklarına dair yönetim kurulunda çıkan tartışma, (Bunu başka bir röportajında daha söylemişti Temel KOTİL. Göreve geldiğimde TUSAŞ'ta KAAN'ın yapılabileceğine dair pek inanan yoktu diye. Ama youtube'da o kadar çok röportaj var ki hangisiydi bulmam neredeyse imkansız),

- İngiltere ile anlaşma sağlanmasına rağmen yeterli kalitede uzman gelmemesi,

- 2010-2016 arasında projenin sadece kağıt üzerinde kalması,

- TUSAŞ için asıl büyük devrimin Hürjet olması, 2025 başında Hürjet'in Hava Kuvvetlerine teslim edileceği,

- ATAK-2'nin bu yılın sonunda kuvvete teslim edileceği,

- 6 adet KAAN'ın test uçuşu yapacağı, 2 tane de yer için yapılacağı,

- Şu anda 3 tane daha Kaan'ın yapımının devam ettiği,

- Anka-3'ün çift motorlusunun geleceği ve süpersonik olacağı, böylece Anka-3'ün Kaan ile uçabileceği,


vb. güzel bir röportaj 

Röportaj:
https://www.youtube.com/watch?v=yUp0ircWldk

Anka-3 bence Kızılelma'dan daha değerli bir platform hele ki F-35'leri hiçbir zaman alamazsak Kaan kadar değerli bir platforma dönüşebilir. Kaan ile düşman hava unsurlarını etkisiz hale getirirken Anka-4(çift TF-10000 motorlu Anka-3 karışmasın diye 4 dedim) ile de SEAD/DEAD, stratejik hedeflerin bombalanması vs hava-yer görevlerini gerçekleştirebiliriz. Küçük ve insansız kısaca fakir B-21'i olurdu bu Anka-4. Hemde Kaan ile tam entegrasyonu olacağından gerekirse uçağın kontrolünü Kaan devralır ve koruması altında gidip bir düşman konvoyunu vurdurup tekrar komutayı yer istasyonuna devredebilir. Bir de gene Anka gibi ama Kaan'a kanat adamı olarak yardımcı olacak küçük bir İHA daha yapılabilir. Herhangi bir silah taşımasına gerek yok Aselflir-500 olsa kafi, maksadı ekstra bir göz olmak olacak, gene Kaan bir görev verecek veya bir düşman üssüne taaruzda kendisinin veya Ankadan atılan mühimmatları düşmana yakın uçarak son güdümlemesini yapacak vs. Bu yüzden Kaan'ın çift pilotlu olmasını istiyorum, ikinci pilot bu iletişim trafiğinden sorumlu olacak. Yeterli sayılarda üretilebilirse Kaan&Anka-4&Akıncı-C(basit görevler için) ve kanat adamı Anka'dan oluşan bir hava gücü bölgemizin dominant gücü olurdu...

Çevrimdışı Heartbang

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 510
  • 36
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #6332 : 23 Mart 2024, 02:06:44 »
Kaan çift f110 motoruyla silah yüklü ve yakıtı dolu bir şekilde süpercruise yapabilecek mi. Kotilin kastettiği dolu ağırlık ile yapılan süpercruise mıdır?
Amerikalılar, 1.4 milyar dolar değerindeki F110 ve F414 motorlarını ve 3000 HP'lik helikopter motorunu peşinen teslim etsinler evvela. Paramızı o şekilde ödesinler. KE+Anka-3 için F414, Kaan için F110 ve T929 için 3000 HP'lik motor.

Parası karşılığında parça üretiriz ondan sonra, sorun olmaz.
F110 ve F404'ü biz pekala yaparız. GE'nin XA100 motorunu versinler. O zaman uygun olur.

Ayrıca sahibi olamayacağımız uçağa uşak edilmemize karşıyım. illa ki adamlara parça üreteceksek 2 adet TCG Anadolu'nun üstünü dolduracak kadar F-35B alınmalı, bu uçaklar üzerindeki kontrol seviyemiz F-16 Özgür'lerdeki kontrol seviyemiz gibi olmalı. Nam-ı-diğer F-35T.


Çevrimdışı marmara

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 739
  • 48
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #6333 : 23 Mart 2024, 02:23:52 »
Merakımdan soruyorum.

F-110-GE-129 motoru Rus Su-27 AL-31F motoru, itki gücü aynı.
F-110-GE-132 motoru Su-35 AL-41F motoru, aynı seviyede.
Su-57'nin yeni motoru(eski kod ismiyle İzdelie 30) AL-51-F1 motoru F-22 F119 motoruyla aynı seviyede, hatta daha güçlü.

Tabi Rus motorlarının ömrü daha kısa AL-31F 1500 saat, AL-41F 4000 saatlik ömrü var. Bu motorlar denenmiş, hatta Çin tarafı baştan sonuna kadar incelemişler.

AL-41F veya AL-51-F1 olamazmı yarın öbür gün ambargo falan gelirse.
« Son Düzenleme: 23 Mart 2024, 02:24:58 Gönderen: marmara »

Çevrimdışı putty

  • 2023 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2842
  • 296
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #6334 : 27 Mart 2024, 03:35:16 »
Şuna bak ya
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

Çevrimdışı Alp

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 602
  • 21
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #6335 : 27 Mart 2024, 09:03:46 »
Merakımdan soruyorum.

F-110-GE-129 motoru Rus Su-27 AL-31F motoru, itki gücü aynı.
F-110-GE-132 motoru Su-35 AL-41F motoru, aynı seviyede.
Su-57'nin yeni motoru(eski kod ismiyle İzdelie 30) AL-51-F1 motoru F-22 F119 motoruyla aynı seviyede, hatta daha güçlü.

Tabi Rus motorlarının ömrü daha kısa AL-31F 1500 saat, AL-41F 4000 saatlik ömrü var. Bu motorlar denenmiş, hatta Çin tarafı baştan sonuna kadar incelemişler.

AL-41F veya AL-51-F1 olamazmı yarın öbür gün ambargo falan gelirse.

Özellikle başka bir ekolün motoru olmaları ve hatırladığım kadarıyla az da olsa çapları daha büyük (boylar da uzun olabilir) diye TUSAŞ o revizyonlara ve yaklaşımlara adaptasyona hiç istekli olmayacaktır diye düşünüyorum…
« Son Düzenleme: 27 Mart 2024, 09:05:55 Gönderen: Alp »

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7822
  • 459
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #6336 : 27 Mart 2024, 09:33:42 »
Bu tartışmalar gereksiz... TUSAŞ ve TEİ yolunu çizdi artık...

TF-6000 ,TF-10000 , TF-35000 bu üç yerli motor üzerinden gideceğiz... Mevcut prototipler de uzerlerindeki Ukrayna ve F-110 motorlarıyla devam edecek...

İş artık TEİ'nin maharetine kaldı...Ne Rus ne Çin ne de EJ-200 vs bir motor seçeneği devre dışı , en azından 2030'a kadar...
Gün TEİ'ye güvenme günü
« Son Düzenleme: 27 Mart 2024, 09:34:41 Gönderen: serkan1976 »

Çevrimdışı Boykaz

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 32
  • 2
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #6337 : 27 Mart 2024, 12:56:40 »
Bu Tf-10000 muhabbeti ney anlamadim gitti cogu kisi
Tf-10000 ni sanki yeni bir motor gibi algiliyor ama
Tf-6000 nin art yakiciki hali yani
Tf-10000 max 10 bin Ibf gucunde

Keske kuru itki oranı 10-12 bin Ibf olup art yakicili hali 19-20 bin ıbf arasinda olan bir motor yapilsa efssne olur
Cift motorlu hürjet veya tek motorlu hürjet rakiplerinin cok ustu olur

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3689
  • 360
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #6338 : 27 Mart 2024, 13:48:05 »
Bu Tf-10000 muhabbeti ney anlamadim gitti cogu kisi
Tf-10000 ni sanki yeni bir motor gibi algiliyor ama
Tf-6000 nin art yakiciki hali yani
Tf-10000 max 10 bin Ibf gucunde

Keske kuru itki oranı 10-12 bin Ibf olup art yakicili hali 19-20 bin ıbf arasinda olan bir motor yapilsa efssne olur
Cift motorlu hürjet veya tek motorlu hürjet rakiplerinin cok ustu olur
Evet TF10000 , TF6000 motorunun art yakıcılı hali. Ama esas olarak oldukça farklı bir motor. TF6000’e art yakıcı takıp TF10000 elde edemiyorsunuz. Ani %50 güç artışı veren art yakıcı, eğer TF6000 parçaları bu sadmeye dayanabilecek şekilde imal edilmezlerse, motor ağır hasar alacaktır.  Aynı şekilde gereksiz yere bu güçlü ve pahalı parçaları TF6000’e takmanın da bir anlamı olmayacaktır.

Yani iki ayrı motorlar bunlar esas olarak. Honeywell F124 ve F125 motorları gibi!


Sn Serkan1976,
EJ200 motorunu şimdilik elinizin tersiyle itmeyin derim.
Olurda EF2000 işi olur; o zaman bu motorda bize gerekecektir. Hatta silahlı Hürjet’e de çok iyi uyar.
TEI nin benzer bir motor çalışması olmaması bizi dışarıdan motor alımına zorluyor. Hürjet’in de silahlı versiyonunun ihraç şansını azaltıyor.

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3689
  • 360
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #6339 : 27 Mart 2024, 14:18:53 »
Merakımdan soruyorum.

F-110-GE-129 motoru Rus Su-27 AL-31F motoru, itki gücü aynı.
F-110-GE-132 motoru Su-35 AL-41F motoru, aynı seviyede.
Su-57'nin yeni motoru(eski kod ismiyle İzdelie 30) AL-51-F1 motoru F-22 F119 motoruyla aynı seviyede, hatta daha güçlü.

Tabi Rus motorlarının ömrü daha kısa AL-31F 1500 saat, AL-41F 4000 saatlik ömrü var. Bu motorlar denenmiş, hatta Çin tarafı baştan sonuna kadar incelemişler.

AL-41F veya AL-51-F1 olamazmı yarın öbür gün ambargo falan gelirse.
F110GE132, BAE tarafından finanse edilip üretilen ve f16 block60 uçaklarda kullanılan f110GE129EFE motorudur. Kuru itkisi standart F110-129 motorundan %10-15 kadar daha fazla olan bir motordur.
Bu motorda kullanılan Blisk, 3D katmanlı üretim ve benzeri teknolojiler, şu anda F15EX ve KAAN’ı uçuran F110GE129E motorunda mevcuttur.

Rus motorlarının yanma odaları daha kısadır. Bu da motor tasarımında farklı bir yol izlemelerini gerektirmektedir. Ruslar AL-31 sınıfı motoru dışında motoru, kopyalamalarını engellemek için Çin’e vermiyorlar. Çin onun için esaslı para ödeyip AL-41 sınıfı motor kullanan 24 adet SU35 satın aldı.
Rusların SU57’de kullandıkları AL41F1(117C) motoru, namı diğeriyle izdeliye30, ilk defa HP türbin kademesinde tek kristal kullanan ve adaptive cycle olacak bir motor şeklinde tasarlanıyordu. Ruslar bu iki teknolojide ne kadar başarılı oldular ve hangileri uygulandı; belli değil.

Ruslar AL41 sınıfı motoru bize satarlar mı? Bu bir handikap. Diğeri ise motorun çalışma prensipleri bize çok ters. T929 Atak 2 helikopterinde Klimov motorunun ne kadar kötü olduğu ortaya çıktı. Kuvvet Rus/Sovyet motoruna sıcak bakmayacaktır. Kaldı ki S400 fiyaskosundan sonra ikinci bir siyasi sorun ve CAATSA sıkıntısı yaşamak istermiyiz?

“Suya düşen yılana sarılır” durumu oluşmadığı sürece, Rus motorlarından uzak dururuz derim ben.