Japonya'nın bu kritik motor teknolojisini edinmek için İngilizlere vereceği kritik bir teknoloji sırrı vardır mutlaka..
Peki biz ne vereceğiz İngilizlere?
Para ile böyle bir kritik teknolojiyi alamayacağımızı Kale+RR teklifinden tecrübe ettik daha önce. IP haklarını vermeyi reddettiler.
Böyle bir teknolojiye sahip olmak ya 20 yıllık arge ile ya da sende olan , onlarda olmayan bir kritik teknolojiyi onlara vererek olur...
Ne sunacağız İngilizlere , Çiftlik Bank ile nasıl adam dolandırılacağının sırlarını mı?
IP haklarını vermediler çünkü işin içinde Katar vardı. IP hakları çok ta önemli değil. Önemli olan bu motoru yerli olarak üretebilmek. Belli bazı eşikler aşıldıktan sonra gerisi çorap söküğü gibi gelir. T129 da İtalyan IP hakları vardı. T629 ve T929 da IP hakları bizim olacak.
Japonya’nın ve RR’nin hangi şartlarda bir ortak çalışmaya girdiklerini bilmeden bu tip iddialarda bulunmak yanlış olur.
Olaya bugünün şartları ile bakmayın sadece. 2023 sonrası olarak ta bakın.
Theresa May’in Başbakan olarak altına imza atıp TFX proğramında Türkiye için İngiliz şirketlerine açık kart verdiği hatırlanırsa, RR’nin Türkiye ile benzer bir ortak çalışmasından ortaya çıkacak olan; daha önce Kale ile beraber üretmek istedikleri ve 3üncü şahıslara satış hakkı serbest bir motordur, ya da TR Motor ve RR’nin IP haklarını ortak olarak ellerinde tuttuğu bir motordur.
Günün sonunda RR’de bu işten para kazanacak. 250+ uçak 525+ motor sadece TSK ihtiyacı. Yarısı kadar ihracat artı Hürjet CAS versiyonu motoru. Tanesi 10 milyon dolardan, milyar dolarlık bir iş bu.