Son İletiler

Sayfa: [1] 2 3 4 5 6 ... 10
1
Yabancı Hava Sistemleri ile İlgili Haberler / Ynt: MQ-9 Reaper
« Son İleti Gönderen: Denizci16 Bugün, 16:43:42 »
Süvariler kayıp verdikleri için değil ihtiyaçları karşılamadığı için değişti..

Yanlış! İhtiyacı karşılayacaksan, önce hayatta kalacaksın. "Sırf kayıp veriyor diye silah envanterden çıkmaz", diyorsunuz. Ben de "verdiği kayıp aşırı ise pekala çıkar", diyorum.

Dün Süvariler için geçerliydi bu durum, bugünse klasik düzendeki tanklar için geçerli. Görevlerini yerine getirmeye fırsat bulamadan biçiliyorlar, tıpkı geçmişin Süvarileri gibi...

Henüz yerlerini dolduracak araç ortaya çıkmadığı için, şu anda klasik tanklar mecburiyetten kullanılıyorlar. Bu ise klasik tankların hala önemi varmış gibi bir yanılsama oluşturuyor.

Hadi bakalım sizin dediğiniz mantığa göre Tankları,zma'ları,zpt'ler hepsi zaaiyat veriyor kıyma gibi biçiliyor,doğranıyor...Çıkarsınlar envanter dışına görelim.

Daha envanter dışına ,savaş dışına insanları çıkaramadık daha hala piyade denilen sınıf var.Halbuki dünyada yapay zeka ve asimo gibi hatta daha iyi örnekler var iken,piyade dediğimi ve bu örneği es geçmeyin muharebede ki en zayıf unsur.

Demek ki yenisini ortaya koymadan eskisini ne kadar kayıp verirsen ver envanter dışına çıkaramıyorsun çünkü "teknolojik ömür" diye birşey var onu doldurmadan çıkaramıyorsun
2
Yabancı Hava Sistemleri ile İlgili Haberler / Ynt: MQ-9 Reaper
« Son İleti Gönderen: Bogü Alp Bugün, 16:15:13 »
Her savaştan ders çıkarılır, silahlar modernize edilir, yeni modelleri çıkar veya eskileri, etkisiz olanları emekliye ayrılır.
Saldırı helikopterleri bu savaşın başında etkili olsa da artık eskisi kadar etkili değil, Ruslar da cepheye Ka-52 süreyim işi bitiriyim demiyor, aynısı Ukrayna da yapıyor batıdan Apache veya Tiger istemiyor.
Biz tank gerekli mi değil mi tartışmasını yaparken  yeni nesil 140 mm topu ve elektronik kesif gozetleme kabiliyetleri ve zırhı arttırılmış tanklar ve buna paralel modernize edilen tanklar yapılmaya başlandı. Tank da ilk ortaya çıktığı dönemden beri topu, silah sistemleri zırhı güncellenerek sürekli büyüdü gelişti. Ruslar akıllı yapıp tanklarına jammer ekledi. Amerika M1 tanklarını era ve aktif koruma ile güncelleyerek SepV3 modelini çıkardılar.
3
<a href="http://youtu.be/1PoApSIjhU4?si=iKMBZrJ1zaK-stUe" target="_blank" class="aeva_link bbc_link new_win">http://youtu.be/1PoApSIjhU4?si=iKMBZrJ1zaK-stUe</a>


Ruslar sonunda bir saldırıyı önlemişler
4
Yerli Kara Sistemleri ile İlgili Gelişmeler / Ynt: FIRTINA 2 PROJESI
« Son İleti Gönderen: Yasar Bugün, 15:44:41 »
Bizimkiler neden güdümlü topçu mühimmatına yüklenmedi acaba?

Trg-300 vs güdümlü sistemlere mi güveniyoruz acaba ama maliyeti aşırı olmaz mı?
Trg300, Trg230 ve Trg122 gibi topçu roketlerini çok yüksek adetlerde stokta tutamazsınız. Raf ömürleri 8-10 yıl arasında. Laser güdümlü ya da IIR başlıklı değillerse zaten hareketli hedefleri vurmaları çok zor. Maliyet etkin olarak en iyisi TRLG 230 olanı. Lazer güdümü ile çok etkin.

Excalibur cinsi topçu mermileri de çok pahalı.

En güzeli bizim MDK (Mesafece Düzeltme Kiti) sistemi. 105mm ve 155mm topçu mermilerinde her menzil için 50m CEP değeri veriyor Roketsan. Çok daha hesaplı bir kit bu. EH den etkilenmiyecek şekilde üretiyoruz  diyor üreticisi.



https://www.roketsan.com.tr/tr/urunler/105155-mm-obus-muhimmati-mesafece-duzeltme-kiti
5
Yerli Kara Sistemleri ile İlgili Gelişmeler / Ynt: FIRTINA 2 PROJESI
« Son İleti Gönderen: marmara Bugün, 14:18:09 »
TRG-300 gibi sistemler bir çok ülkede var zaten.Güdümlü top mermisi kadar üretemezsin, ekonomik değil, yeterli sayıda stok da olması imkansız büyük savaşlar için.

Savaştan önce güdümlü top mermisi üreten sadece 2 ülke vardı ABD ve Rusya, son anda kervana İran da katıldı, yakın zamanda  K.Kore ve Çin de bu kervana katılır veya katılmak üzereler.

Güdümlü top mermisini bile istediğin zaman sağa sola atamazsın, pahalı ve üretim süreci zaman alıyor. Belli bir alanı vurmak için klasik top mermisiyle atış yapılır. Önemli veya hareketli hedefler için güdümlü top mermisi kullanılır.

Ayrıca ne kadar bol sayıda top mermisi atış yaparsan o kadar atış yapıldığı konumunu düşmana belli etmiş olursun. Diğer yandan her atıştan sonra namlu ömrü de azalır, tonlarca top mermisi taşımazsın, ikmal tarafı da var, maliyeti hariç her yönden güdümlü top mermilerin artısı çok büyüktür.

Krasnopol lazer ve GPS güdümlüdür, dron hedefi işaretledimi vurur kaçışı yok.
Excalibur'un en büyük eksi tarafı GPS güdümlü olması ve hareketli hedefleri vuramaması. Yeni akıllı hedefi kendisi seçecek güdümlü modelini tanıtmışlardı ama henüz üretildimi, fiilen varmıdır yoksa projemidir belli değil, maliyeti de villa fiyatı kadar. Elektronik harp uygulandığı bölgelerde iş yapamaz, jammer kafasını karıştırınca aptal top mermisinden farkı kalmıyor. Ukrayna savaşında isabet oranı 70% den 6% kadar düşmüş.

The upgrade is meant to counter the proliferation of Russian EW systems that caused the effectiveness of Ukrainian Excalibur GPS-guided artillery rounds to decrease from 70% to just 6%.
https://theaviationist.com/2024/05/06/ukrainian-jdam-er-with-home-on-gps-jam-seekers/
6
Yabancı Hava Sistemleri ile İlgili Haberler / Ynt: MQ-9 Reaper
« Son İleti Gönderen: sahin1 Bugün, 14:15:52 »
Dünün süvarileri bugünün tankçılarıydı. Gelinen noktada 70 tonluk devasa bir tankın savaş meydanlarında işinin zor olduğu muhakkak. Lakin tamamen ortadan kalkması da zor. Çünkü yerine neyi koyacağız? Harp sahasında düşmanı bombalamayla iş bitmiyor, savaşı sonlandıracaksak piyade sahaya inecek ve düşmanın azmini kıracak, belli noktalarını ele geçirecek. Buna göre, piyadeyi kısmen de olsa hava saldırılarından koruyacak, ilerlerken ona ateş desteği sağlayacak bir araca ihtiyaç olacak. İşte bunu sağlayacak bir araç belki tankın yerini alabilir.
7
Sayın Delku, bahsettiğiniz ihtiyaç listesini hatırlıyorum. O liste soğuk savaş dönemi şartlarında ve kademeli olarak belirlenmişti. Yani, bir Nato-Varşova Paktı savaşı ile bunların dışında Türkiye'nin komşularından sadece birisi ile savaşı hallerine göre düzenlenmişti. Nato-Varşova Savaşı halinde bahsettiğiniz liste gündeme geliyordu. Yani 450-500 muharip uçak, 4.500 tank gibi. Bunun dışındaki komşularımızdan biri ile olacak savaşta muharip uçak ihtiyacı (yanlış hatırlamıyorsam) 370, tank ihtiyacı da 1.700 gibi idi. Günümüz şartlarında rakamlar çok değişmiş, saylar epey azalmış, buna karşılık başka ihtiyaç kalemleri ortaya çıkmıştır.

Muharip uçak ihtiyacımız konusunda Hava Kuvvetleri için ben; (maliyetleri de dikkate alarak) Eskişehir, Malatya ve Konya için çift motorlu Kaan, Bandırma, Balıkesir, Akıncı (illa ki yeniden açılacağını düşünüyorum), Merzifon, Adana ve Diyarbakır için tek motorlu (adı mesela) Hakan gibi bir uçak olabileceğini değerlendiriyorum. Buna göre 9 muharip üs için 18 filo oluşturulabilir. Buna farklı tiplerde uçak ve siha'lardan kurulu 1 test filosunu ekleyebiliriz.

Hürjet'e gelince; Bu uçak umduğumuzun çok ötesinde bir uçak oldu. Dünyada geçmiş haliyle F-16 ve Mig-21'in yeri dolmadı. F-16 yeni bloklarıyla iyice pahalandı ve gelişme sürecinin de sonuna geldi. Mig'lerin hali de ortada. Bu noktada ihtaç potansiyeli olan, tek motorlu, yeterince gelişmiş ama olabildiğince de ucuz bir uçağa ihtiyaç var. G. Kore bu noktada F-50 ile iyi yol alabilir. Biz de şu motor işini halledebilirsek iyi pazar yakalayabiliriz. Hatırlarsınız, F-5 modernizasyonu ile biz bu uçakları lift ihtiyaç için Konya'ya koymuştuk. Şimdi Hürjet'in muharip versiyonunu hem Kaan ve hem de olası tek motorlu muharip uçak için (adına Hakan demiştim) lift maksatlı olarak kullanabiliriz. Aynı zamanda ciddi bir destek uçağı olacaktır. Bu noktada 2 filo kadar muharip Hürjet'i Diyarbakır'a şimdi F-16'ların, gelecekte tek motorlu muharip uçaımızı desteklemek, terörle mücadele için kullanabiliriz. Böylelikle ortaya Hava Kuvvetleri için yaklaşık 4 filo kadar ihtiyaç çıkabilir. Buna muhtemelen donanma için yapılabilecek belki çift motorlu bir Hürjet versiyonunu da ekleyebiliriz.
8
Yabancı Hava Sistemleri ile İlgili Haberler / Ynt: MQ-9 Reaper
« Son İleti Gönderen: Merzifonlu Bugün, 13:41:32 »
Süvariler kayıp verdikleri için değil ihtiyaçları karşılamadığı için değişti..

Yanlış! İhtiyacı karşılayacaksan, önce hayatta kalacaksın. "Sırf kayıp veriyor diye silah envanterden çıkmaz", diyorsunuz. Ben de "verdiği kayıp aşırı ise pekala çıkar", diyorum.

Dün Süvariler için geçerliydi bu durum, bugünse klasik düzendeki tanklar için geçerli. Görevlerini yerine getirmeye fırsat bulamadan biçiliyorlar, tıpkı geçmişin Süvarileri gibi...

Henüz yerlerini dolduracak araç ortaya çıkmadığı için, şu anda klasik tanklar mecburiyetten kullanılıyorlar. Bu ise klasik tankların hala önemi varmış gibi bir yanılsama oluşturuyor.
9
Bu yeni uçak düşüncesi çok aşırı görünüyor Almanya olsa yapmaz mesela ama biz yapacağız gibi geliyor bana. Hatta bu sene duymamız lazım haberini artık.
10
Yerli Kara Sistemleri ile İlgili Gelişmeler / Ynt: FIRTINA 2 PROJESI
« Son İleti Gönderen: serkan1976 Bugün, 13:19:43 »
Bizimkiler neden güdümlü topçu mühimmatına yüklenmedi acaba?

Trg-300 vs güdümlü sistemlere mi güveniyoruz acaba ama maliyeti aşırı olmaz mı?
Sayfa: [1] 2 3 4 5 6 ... 10