Gönderen Konu: TEİ MOTOR PROJELERİ  (Okunma sayısı 170173 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı putty

  • 2023 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2876
  • 297
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #840 : 01 Eylül 2023, 07:57:34 »
Dünyada pc yokken cnc yokken adamlar neler yapmışlar
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3702
  • 361
  • DefenceTurk.com
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #841 : 01 Eylül 2023, 11:53:04 »
Dünyada pc yokken cnc yokken adamlar neler yapmışlar
Çok doğru.
Metodik ve mantıklı deneme yanılma yolu ile malzeme geliştirmişler. Yapılan yanlışları ve doğruları beyaz kağıda yazıp kayıt altına almışlar.
Tabii o günlerde üretilen jet motorlarındaki türbin hava giriş ısısı çok düşükmüş. Sir Frank Whittle’ın ilk yaptığı motorda bu 527 santigrat dereceymiş. Metal alaşımların ergime ısısının altında kalarak motor parçaları üretilmiş. 1980’lerde imal edilen RR Adour motorunun maximum türbin giriş ısısı 700 santigrat dereceymiş. Harrier lerdeki Pegasus motorunun türbin giriş ısısı 640 santigrat dereceymiş.
Ne zaman ki daha güçlü motor ihtiyacı çıkmış, o zaman ısı rakamları yükselmeye başlamış.
Düşük ısılarda çalışan motorlardaki malzeme ve mühendislikte o derece daha rahat tasarıma ve çalışmaya izin vermiş.

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7864
  • 461
  • DefenceTurk.com
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #842 : 01 Eylül 2023, 12:51:02 »
Haydi gözümüz aydın forum ahalisi! TF6000'in soğuk sektöründe, 2 kademe LP türbini ve 6 kademe HP türbini var. (Dakika 1:35)

Yani F110 motorundaki gibi 9 kademe HP türbini yok. Modern bir tasarımı var motorumuzun.

https://twitter.com/gooksel/status/1697185139854291402

Daha çalıştırma yok galiba?

Çevrimdışı Merzifonlu

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2787
  • 265
  • DefenceTurk.com
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #843 : 01 Eylül 2023, 12:58:54 »
Daha çalıştırma yok galiba?

Bu yılın sonlarına doğru ilk ateşleme yapılacakmış.

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3702
  • 361
  • DefenceTurk.com
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #844 : 01 Eylül 2023, 13:06:52 »
Haydi gözümüz aydın forum ahalisi! TF6000'in soğuk sektöründe, 2 kademe LP türbini ve 6 kademe HP türbini var. (Dakika 1:35)

Yani F110 motorundaki gibi 9 kademe HP türbini yok. Modern bir tasarımı var motorumuzun.

https://twitter.com/gooksel/status/1697185139854291402

Daha çalıştırma yok galiba?
Video’da Sn Akşit, bu yıl sonuna kadar TF6000’in sesini duyacağız dedi.
Henüz sesi gelmedi. 4 gözle -ve 4 kulakla- bekliyoruz.

Çevrimdışı Ankarali

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 8
  • 0
  • DefenceTurk.com
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #845 : 02 Eylül 2023, 01:16:24 »
Ben tf 6000 den 7-8000 lbf arası bir itli bekliyorum neden diye sorarsanız 2 sebepten :
1. Teknofesteki Kızılelma broşüründe max kalkış ağırlığı 8500 kg olarak güncellenmiş görevliye sordum tek motorlamı çift motorlamı diye tek dedi 3800 lbf lik al-222 yada 5500lbf al322f ile bu değer mümkünmü?
2.benzer boyutlardaki 90 larda yapılan motorlar bu itkileri verebiliyor
örnek: Honeywell HTF7000
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Honeywell_HTF7000

Çevrimdışı Denizci16

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 2588
  • 74
  • DefenceTurk.com
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #846 : 02 Eylül 2023, 01:40:59 »
Sn.ankarali verdiğiniz örnekteki motor yani honeywell motoru genelde işjetlerinde kullanılan High by pass motor yani subsonic...

Bizim tf6000 serisi yada artyakıcılı tf10000 ise low by pass motor yani jetlerde kullanılan motorlar yani süper Sonic hızlar için tasarlanmış ...

Elma ile armut gibi fark var ...

Daha detaylı bilgiyi sn.yaşar sn.merzifonlu vesaire arkadaşlar verecektir...

Honeywell'in motorunu kullanan Tayvan'ın kf'c1  savaş uçağı var.tek dikey stabilizörlü F18'i andıran onun motoruda honeywell onla karşılaştırırsanız doğru olur.
« Son Düzenleme: 02 Eylül 2023, 04:20:35 Gönderen: Denizci16 »

Çevrimdışı mehmet05

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1536
  • 134
  • DefenceTurk.com
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #847 : 02 Eylül 2023, 06:54:05 »
Sn.ankarali verdiğiniz örnekteki motor yani honeywell motoru genelde işjetlerinde kullanılan High by pass motor yani subsonic...

Bizim tf6000 serisi yada artyakıcılı tf10000 ise low by pass motor yani jetlerde kullanılan motorlar yani süper Sonic hızlar için tasarlanmış ...

Elma ile armut gibi fark var ...

Daha detaylı bilgiyi sn.yaşar sn.merzifonlu vesaire arkadaşlar verecektir...

Honeywell'in motorunu kullanan Tayvan'ın kf'c1  savaş uçağı var.tek dikey stabilizörlü F18'i andıran onun motoruda honeywell onla karşılaştırırsanız doğru olur.

Bu arada Honeywell motoru Tayvan uçağını ciddi bir şekilde kısıtlayan bir motor. ABD daha iyisini vermemiş. Honeywell daha çok iş jetlerine düşük kapasiteli high by pass motor sağlıyor. Bu arada Tayvan için daha önce de yazmıştım, ABD'nin Tayvan'a bu kısıtlı teknolojik ürün aktarımı dengeyi korumak için mi yoksa teknoloji soydaş kanı ağır basanlar veya zafiyeti olanlarca Çin'e aktarılmasın diye mi?

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7864
  • 461
  • DefenceTurk.com
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #848 : 02 Eylül 2023, 19:16:33 »
Ben tf 6000 den 7-8000 lbf arası bir itli bekliyorum neden diye sorarsanız 2 sebepten :
1. Teknofesteki Kızılelma broşüründe max kalkış ağırlığı 8500 kg olarak güncellenmiş görevliye sordum tek motorlamı çift motorlamı diye tek dedi 3800 lbf lik al-222 yada 5500lbf al322f ile bu değer mümkünmü?
2.benzer boyutlardaki 90 larda yapılan motorlar bu itkileri verebiliyor
örnek: Honeywell HTF7000
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Honeywell_HTF7000
TF-6000 ile 7-8000 lbf arası bir itki alınabiliyorsa TF-10000 için 12000 ıbf itki beklenebilir mi?

Çevrimdışı putty

  • 2023 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2876
  • 297
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #849 : 02 Eylül 2023, 19:24:58 »
TF10000 motoru 10000 değil 6000lbf değil mi. 10000 art yakıcı ile oluyor ama o sayılmaz art akıcı ile erişilen güçten bizene. 6000 lbf kabul etmeniz gerekir gibi geliyor bana. Sanki kuru itkisi 10000 gibi anmaya başladık birde onu 10000 diyorlarsa 12 olur a getirdik. Yanlışmı düşünüyorum kafam karıştıda ondan soruyorum bu 10000 nerden çıktı benim hatırladığım 6000 di çünkü
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.