Error 404 (Not Found)!!1
Birisi o sakallı adamın ağzına bir bant yapıştırsaydı çok iyi olurdu. Sn Akşit belki on defa sesini yükselterek adamın konuşmasının önünü kesmeye çalıştı. Adam hala gevezelik ediyor. Olacak şey değil. Nereden buluyorlar böyle zevzekleri?
Bilinen şeyleri tekrarlıyor Sn Akşit. Ama bilgi verici bir söyleşi.
Evet laboratuvardaki çekme testinde bizim yaptığımız 3üncü nesil kristallerin %20 ile %30 kadar daha dayanıklı olduğunu gördük diyor. Güzel bir şey. Ama hakiki dayanıklılık ve motor uzun ömrünü belirlemek için motoru yük altında (hem ısıl hemde merkezkaç stres altında) çalıştırıp ABD motorlarına oranla kaç sene dayanacak görmek lazım.
Askeri motorlarda 3 büyükler (GE, P&W ve RR) dışında motorları uzun ömürlü olan üreticiler yok. Rus motorlarının ömürleri, tipik olarak 2000 ile 5000 saat arasındadır.
Fransız Snecma M88 (Rafale motoru) 6200 saat ömüre ulaşmış durumda.
F22’nin F119 motorunun ömrü 8650 saat olarak verilmekte.
Eurojet EJ200 motorunun ömrü 6000+ saat olarak verilmekte.
F16’nın motorları 8000 ile 12000 (yarı ömür uzatma bakımı ile) saat ömürlü olarak veriliyor.
F15 motoru 9000 saat olarak verilmiş.
JAS Gripen F404 motoru için 8000saat veriliyor.
B52 uçaklarında kullanılan yeni RR F130 motorlarına 30+ yılı aşkın kullanım ömrü veriliyor.
Bizim TS1400 için bir röportajda 4000+ saat denmişti. Yeni geliştirmelerle ABD motorlarına yaklaşmamız işten değil.
Not. Önceki nesil Fransız motorlarında (miraj 2000) 2000 saatlik ömürler konuşulurdu. GE ile CFM ortaklığından sonra Safran gurubu motor ömürleri de uzadı.