Konuşmada dediğim gibi siz hava firmasısınız siz giremezsiniz denmesi beni gerçekten çok üzdü. Çünkü siyasetin savunma sanayisine az girdiğini düşünüyordum. Ben böyle yorumladım umarım yanlışımdır.
TEI'nin bir de unutulan bir kısmı var. O da firmanın yarısı GE'nin. Yönetimde çoğunluktayız fakat kararların alınmasında bu da etkili olmuş olabilir diye düşünüyorum. MMU motoru için GE'nin destek vermemesinden dolayı Kale Arge ve RR iş birliği daha sıcak gelmiş olabilir. Fakat bence en önemlisi üretim süreleri diye düşünüyorum. TEI muhakkak o işi bitirir. Ben çok eminim. Sadece ne kadar sürede bitirir acaba. 11 tane sanırım milli motorları var sadece 5 tanesi sanırım üretim hattında. Diğerleri henüz daha girememiş. TS1400 için 7 sene geçmiş.
TEI'nin artık devletten ihale beklemeden yurt dışı pazarları göz önünde bulundurarak da bazı motorları kendi insiyatifi ile yapabilecek seviyede olmalı. Şu ana kadar sattığımız SIHA ve mühimmatlar belki 5-10M $ kalem başı ama Atak 2, Altay, MMU vs. gibi daha nitelikli ürünlerin bir tanesi en az 50M $ olur. Atak 2 için F16 seviyesinde olacak denmişti hatırlarsanız. MMU için ne kadar olur tahmin bile edemiyorum bu tür uçakların motorlarını bile 10M $ olduğunu görünce değer biçemedim. En az 100M $ olur herhalde.
Özetle, TEI artık isminin hakkını verip, stratejisini tamamen innovasyon, Türkiye'nin gelecekteki olası ihtiyaçları (her ne kadar siyasi olarak önüne engeller konulsa da), bizim ihtiyacımız olmasa da dünya pazar gereksinimlerine uygun şekilde her türlü motor teknolojisine uygun motorlar üretmelidir.