Hürjetin Marin versiyonu, TCG Anadolu için 4-5 yıllık aşamada imkansız denecek bir durum... Baştan dizayn etmeniz, tüm elektronik-sistem aşamalarını tek tek teyit etmeniz ve bunu o mesafede kaldırıp- kancayla bile indirebilmeniz için çift motorlu yapmanız gerekir. Bu motorlarında yine marin olması gerekir... Burada da bitmez, Gemide fazladan lojistik-pilot ve insan kaynağı gerekir...
Mius ise, baştan marin tasarlanmış, AB motor versiyonuyla ve kanat+kanart dizaynıyla 1200kg. yükle kalkış yapabilecek, inişte kanca tutmaması durumunda yine bu özellikleriyle, jump'a çarpmadan tekrar uçabilecek ve olası aksiliklerde-operasyonlarda insan riski taşımayan biçilmiş kaftandır.
Hürjet'in, "Jet tekamül ve terör operasyonlarında hava desteği uçağı" görevleri, çok yeterli olacaktır zaten. Bu projeden edilinen deneyimler, MMU aşamasında psikolojik eşiğin aşılması için de gerekli güveni verecektir... TAİ'nin asıl MMU-ATAK2 ve TCG anadoluda güç aktarımı için elzem olan 10 ton üstü nakliye helikopterine yoğunlaşması gerekir... Elinde bu denli önemli-elzem projeler varken, sürekli yeni ve yersiz bir şeylerle çıkma çabasına girmesi, eldeki projelere de "gerekli odaklanmayı yapamama" riskini düşündürür...
TAİ, MMU-ATAK2 ve 10 ton genel maksat helikopterini belirli kalifikasyon aşamasına getirmeden, yeni hiç bir projeden söz etmemesi en doğrusudur...
TAİ-Baykar, Sage-roketsan, TEİ-Kale arasında iş paylaşımının, gerekirse sert çizgilerle çizilmesi şarttır... Aksi halde zaman-bütçe ve insan kaynağımızı heba etmekten öte gitmiyor, bazı çakışan projelerdeki gereksiz şov ve yarış...