Gönderen Konu: İ SINIFI FIRKATEYN  (Okunma sayısı 179748 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı mehmet05

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1504
  • 134
  • DefenceTurk.com
Ynt: İ SINIFI FIRKATEYN
« Yanıtla #850 : 01 Mayıs 2024, 02:36:36 »
İnşallah birgün atmaca blok2 veya blok3 çıkar ve Turbofan motorlu olur arayıcı başlık ta hybryd olursa ıır +mwr hem kara hedeflerine kullanırız hem deniz hedeflerine sonuçta ktj3200 yerine ktf3200 kullansa menzili 280 km den 560 km ye çıkar.

Muhtemelen o motor çapında turbofan önemli bir  yakıt verimi sağlamıyordur. Ancak Gezgin'in motoru turbofan olabilir.
Turbofan'ın felsefesi aynı güçte turbojet motora göre yarı yarıya yakıt tüketimi olmasıdır

Yani ktj3200 280 km için 200 litre yakıt harcıyorsa
Ktf3200 280 km için 100 litre yakıt harcıyacakdır demektir.

Bildiğim kadarıyla çap arttıkça verimlilik artıyor turbofan'da zira by pass artıyor. Atmaca vb füzede motor çapını dolayısıyla by pass oranını yeterli verimliliği sağlayacak şekilde gerçekleştiremiyorsun. Aksi taktirde verimlilik için yeterli gücü sağlayamayabiliyorsun. Üstüne bunların düşük ömürlü, çok pahalı alaşım ve tek kristal teknolojisi gibi teknolojiler kullanılamayacak kadar maliyet etkin motorlar olması gerektiği gerçeğini de hatırladığımızda, güç için motor ısısını da çok zorlanmaması gerektiğini ayrıca değerlendirmek gerekiyor.

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3673
  • 360
  • DefenceTurk.com
Ynt: İ SINIFI FIRKATEYN
« Yanıtla #851 : 01 Mayıs 2024, 02:38:42 »
İnşallah birgün atmaca blok2 veya blok3 çıkar ve Turbofan motorlu olur arayıcı başlık ta hybryd olursa ıır +mwr hem kara hedeflerine kullanırız hem deniz hedeflerine sonuçta ktj3200 yerine ktf3200 kullansa menzili 280 km den 560 km ye çıkar.

Muhtemelen o motor çapında turbofan önemli bir  yakıt verimi sağlamıyordur. Ancak Gezgin'in motoru turbofan olabilir.
Turbofan'ın felsefesi aynı güçte turbojet motora göre yarı yarıya yakıt tüketimi olmasıdır

Yani ktj3200 280 km için 200 litre yakıt harcıyorsa
Ktf3200 280 km için 100 litre yakıt harcıyacakdır demektir.
Deniz seviyesinde turbojet/turbofan TFSC değeri tipik olarak, 1/0.5 dir.
Turbojet çok yüksek irtifalarda, havanın yoğunluğunun az olduğu yükseklikte daha randımanlı çalışır. Turbofan ise havanın en yoğun olduğu düşük irtifalarda daha randımanlıdır. Bu 1/0.5 değeri denizi yalayan motorlar için geçerlidir.
Tek seferlik kullanım olarak imal edilen; dolayısıyla ucuz olması gereken bu cins motorların daha pahalı olan turbofan kullanımını haklı çıkarması için, füzenin çok uzun (1200+km) menzillere gidecek olması gerekir. 1000km altı füzelere turbofan takmak ekonomik açıdan mantıklı değildir.

Safran TR40 turbojet motoru : ~52000dollar (2010’da - bugün 75bin dollar)
Williams F107 turbofan motoru : ~190000dollar (2014’te - bugün 250bin dolar)

Safran motoru kullanan Atmaca : ~500000dollar
Williams motoru kullanan Tomahawk : ~ 4.06milyon dollar (Avustralya 220 tomahawk için 895 milyon dolar ödüyor)
« Son Düzenleme: 01 Mayıs 2024, 02:59:43 Gönderen: Yasar »

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7795
  • 458
  • DefenceTurk.com
Ynt: İ SINIFI FIRKATEYN
« Yanıtla #852 : 01 Mayıs 2024, 10:33:20 »
İ sınıfı firkateynin yüksekliği ne kadar acaba? Kule yükseldikçe yükselmiş...Tanıtıldığı zamanki görsellerdeki kompaktlık gitmiş...
Muadillerinin yüksekliği bu kadar var mı?
« Son Düzenleme: 01 Mayıs 2024, 10:35:44 Gönderen: serkan1976 »