Acaba diyorum Birleşik Arab Emirliklerine 80 tane GE-132 siparişi verdirsek alsalar bize satsalar… GE-129 dan %10 güçlü en azından hayal benimkisi ya… neyse…
Sn Alp,
GE132'nin kuru itkisi yalnızca 1000lbf daha fazla GE129'dan. Bize kuru itkisi en az 7000lbf daha fazla motor lazım.
Sonra ABD, sattığı motorların el değiştirmesine izin vermez.
Ayrıca bizim aldığımız GE129E modeli çift motora uyumlu. GE132'nin çift motor kullanımlısı yok. Aynı nedenden dolayı Ej200 motorundan uzak durulmustu.
Sayın Yaşar ben bildiğinize eminim ki teknik zorluklar çok kolay çözülür ... Esas sorun ABD ambargosu ...
Ben görüşümün aynen arkasındayım ... MMU ve Hürjet projesi motor konusunda hızla Altay akibetine doğru gidiyor...
Çözüm hızla TF-6000 ailesi üzerinden motor ailesi yaratmak... RR veya ABD'den benim ümidim hiç yok...
Asıl mesele bu motor sorununun bizi uçak tasarlamamızdan soğutmaması ve hızla MMU-Hürjet prototipleri için modern sistemler geliştirmeye (AESA , BÜRFİS , IRST , avionik sistemler vs) devam etmemiz... Çünkü motor bulsak bu sefer EO sistemlerde ambargo gelebilir...