Gönderen Konu: Milli AESA uçak üstü radar projesi  (Okunma sayısı 53076 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı putty

  • 2023 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2942
  • 300
Ynt: Milli AESA uçak üstü radar projesi
« Yanıtla #280 : 02 Nisan 2024, 00:40:40 »
Valla radar dan deli gibi veri gelince oluyor işte

Peki F4 hava yer mühimmatı atarken neden hava hava mühimmatı atamıyor fikrinizi alayım sn .putty?
İsrail in Türkiye ile ilişkisinde kafası çok karışıktı. Türkiye den vaz geçememek ile tedirgin olmak arasında bir gel gidi vardı. Heron lara lazer işaretleyici koymamak gözlem uydusu israil üstünden geçerken çekim yapmasın demek AROW ları paylaşmamak ama S300  tehdidinde kullanmak için alel acele Popeye vermek filan böyle gelgitli bir ilişki vardı. Öyle bir şeylerdir yoksa işlemci yetmedi ne yahu niye yetmesin

Bunları derken ben F4 Terminatör leri bilmiyorum belki hava hava sı vardır da sonra madar etmesin biri çıkıp. İsrail bir şey sakınıyorsa bu enteresan değildir onu biliyorum sadece. Türkiye İsrail in asla vazgeçemeyeceği bir ülke ama içinde de bir güvensizlik hep olur
« Son Düzenleme: 02 Nisan 2024, 00:44:37 Gönderen: putty »
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

Çevrimdışı Denizci16

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 2756
  • 79
  • DefenceTurk.com
Ynt: Milli AESA uçak üstü radar projesi
« Yanıtla #281 : 02 Nisan 2024, 01:12:53 »
İsrail birşey sakınmadı biz talep etmedik yoksa görev bigisayarı yada ofc değiştirilip pekala hava-hava muharebesine girebilirdi

Çevrimdışı SH

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 592
  • 40
  • DefenceTurk.com
Ynt: Milli AESA uçak üstü radar projesi
« Yanıtla #282 : 02 Nisan 2024, 01:21:53 »
Bu Rus uçaklarına da hava-yer görevleri için entegrasyon yaptık. Anladığım kadarıyla orada daha çok pilot insiyatifi ile ilerliyor. Birden fazla yazılım hatta ekran da olabilir. Bir ekranda görüp diğerinde ateş ediyor diye hayal etmiştim. Belki işaretleme dışardan bile yapılıp sadece düğmeye basma işi bile olabilir. Pilotun insiyatifi değil de yazılım ile entegre işler için ciddi yazılım entegresi gerekiyor. Tekrar yazayım Blok30’un yazılımı da satın alındı. O yüzden 40 ve 50 de alındı mı diye sordum ama anladığım bunların yazılımı çok benziyor zaten.

Çevrimdışı Efes

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 276
  • 14
  • DefenceTurk.com
Ynt: Milli AESA uçak üstü radar projesi
« Yanıtla #283 : 02 Nisan 2024, 02:11:43 »
Block 50ler vıper olacağına göre kaynak kodları satın alınmıyacaktır. Block 40ların kaynak kodu için satın almaya uğraşılıyor sanırım. Özgür2 modernizasyonunu başlatmak için

Çevrimdışı AlicanAli__

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 179
  • 14
  • DefenceTurk.com
Ynt: Milli AESA uçak üstü radar projesi
« Yanıtla #284 : 02 Nisan 2024, 03:57:58 »
F-4 hava-hava atsa ne olur atmasa ne olur, yormaya gerek yok babayı abartmayalım, gitsin bomba tankeri gibi bomba taşısın

Çevrimdışı SH

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 592
  • 40
  • DefenceTurk.com
Ynt: Milli AESA uçak üstü radar projesi
« Yanıtla #285 : 02 Nisan 2024, 11:24:51 »
Block 50ler vıper olacağına göre kaynak kodları satın alınmıyacaktır. Block 40ların kaynak kodu için satın almaya uğraşılıyor sanırım. Özgür2 modernizasyonunu başlatmak için

https://www.savunmasanayist.com/ismail-demir-abd-f-16-blok-70-kitini-vermezse-ne-olur/

Aslinda blok 50'leri de upgrade edecegiz demislerdi. 40 ve 50 icin belirli bir sure gecmesi gerekiyor falan diye okumustum. Bilen arkadaslar yazarsa cok iyi olur.

Çevrimdışı SH

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 592
  • 40
  • DefenceTurk.com
Ynt: Milli AESA uçak üstü radar projesi
« Yanıtla #286 : 02 Nisan 2024, 11:28:55 »
Error 404 (Not Found)!!1


AESA ve yazilim ile ilgili guzel bir derleme.

Çevrimdışı aydındurmus

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 385
  • 16
  • DefenceTurk.com
Ynt: Milli AESA uçak üstü radar projesi
« Yanıtla #287 : 02 Nisan 2024, 12:50:08 »
Sahi Radarın fiziksel özellikleri çok iyi

Her birim 20 mw güç ile çalışabiliyor

Radarın toplam gücü 20 kW

Fakat tek kıstas var oda F16 ların görev bilgisayarını kapasitesi eğer bilgisayar zayıf ise işleyemiyeceği için radarın elde ettiği verilerin hiçbir önemi yok

F16 özgür projesinde galiba görev bilgisayarı yurt dışı Amerika'dan geliyor bu zayıf ise Radar donanımızın önemi yok.

Başka örnek vereyim

F4 bilgisayarı galiba 476 MB idi
İsrail radarı   elta M 2032 entegre edilirken hem hava-hava hem hav yer özelliği olmasına rağmen yani hem aim120 hem popeye atabilcekken mevcut F4 lerimizin görev bilgisayarı desteklemediği için hava-hava modundan vazgeçilmiş sadece hava yer modu seçilip kullanılmıştır.

Umarım F16 nın görev bilgisayarı Muradı tam kapasitede kullanmaya izin verir.

""F16 özgür projesinde galiba görev bilgisayarı yurt dışı Amerika'dan geliyor""
TAMAMEN YERLİ

""F4 bilgisayarı galiba 476 MB idi ""
2010 YILI İTİBARİ İLE ALMIŞ OLDUĞUM BİLGİYE GÖRE F4 LER TAMAMEN MEKANİK OLDUĞU İÇİN KUVVETİN TUTTUĞU BİLGİSİNİ ALMIŞTIM.

Alt satıra göre sistem değiştirildiyse bilgim yok.

Çevrimdışı カメせ

  • 2020 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 6713
  • 189
  • DefenceTurk.com
Milli AESA uçak üstü radar.
« Yanıtla #288 : 01 Haziran 2024, 23:16:02 »
Alıntı
ASELSAN MURAD AESA radar ailesi.



ASELSAN’ın öz kaynaklarıyla yürütülen MURAD-100A AESA Uçak Burun Radarı geliştirme projesinde son aşamaya gelinmiş olup, fabrika seviyesi testler başladı.

2024 yılında yoğun bir şekilde yürütülecek uçak üstü testlerle birlikte, radarın AKINCI İnsansız Hava Aracı ve F-16 uçağına entegrasyon çalışmaları eş zamanlı olarak sürdürülmektedir.

2024 yılında, AKINCI İnsansız Hava Aracına entegre edilen ve F-16 uçağı ile uçuş testlerine başlanan MURAD-100A AESA Burun Radarı, Türk Silahlı Kuvvetleri'ne önemli bir güç katacaktır.

Radarın AKINCI entegrasyonu için BAYKAR’a teslim edilmesinin ardından entegrasyon faaliyetleri başarıyla sürdürülmekte olup, tamamlanmasını takiben AKINCI Silahlı İnsansız Hava Aracı ile uçuşlara başlanacaktır.

AKINCI, çok fonksiyonlu burun radarı sayesinde yüksek farkındalık ve muharebe gücü ile performansını artıracaktır.

Aynı radarın F-16 ÖZGÜR platformu entegrasyonu da başlatılmış olup, 2024 yılında uçuşlar başlayacak ve ardından kalifikasyon ve sertifikasyon faaliyetleri yürütülecektir. Bu süreç, uçaklarımızın teknolojik yeteneklerini bir üst seviyeye taşıyacaktır.

Deniz karakol konseptinde görev yapan insanlı ve insansız uçak sistemlerinde kullanılmak üzere FULMAR Uzun Menzil Keşif Gözetleme Radarı geliştirme faaliyetlerine yönelik olarak, Savunma Sanayii Başkanlığı ile IDEF 2024’te bir protokol imzalanmıştır.

Hedef, radarın üç yıl içinde sahada göreve başlamasıdır.

Orta menzil deniz gözetleme ve SAR fonksiyonlarına yönelik FULMAR-200A'nın geliştirme çalışmaları ise son aşamasına gelmiştir ve uçuş testlerine başlanacaktır. Hafif, modüler ve kolay kullanımlı FULMAR-200A'nın sahadaki performansı merakla beklenmektedir.

MURAD AESA Uçak Burun Radarı ailesinin diğer üyelerinin geliştirme çalışmaları da hız kesmeden devam etmektedir.

Bu radarlar, önümüzdeki yıllarda HÜRJET, ANKA-3, KIZILELMA Milli İnsansız Uçak Sistemi ve KAAN Milli Muharip Uçak platformlarında kullanılacaktır.

MURAD-600A KAAN AESA Burun Radarı'nın ön tasarım dönemi başarıyla tamamlanmış ve kritik tasarım faaliyetleri başlatılmıştır.

Ayrıca, milli SAR uydumuzda görev yapacak Sentetik Açıklıklı Radar'ın iş geliştirme faaliyetleri devam etmektedir.

Çok yakında sözleşmeye dönüşmesi beklenen bu çalışmalar, Türkiye'nin uzaydaki radar varlığının ilk habercisi olacaktır.

Bir yandan AESA burun radarlarının envantere kazandırılması ve sahada etkin olarak kullanılmasına günler sayılırken, diğer yandan çeşitli Orta Doğu ve Asya ülkelerinden bu radar sistemlerine olan ilgi artmaktadır.

Bu ülkeler, radarları hem Türkiye'den tedarik ettikleri insansız hava araçlarında hem de kendi uçaklarında kullanmayı arzulamaktadır.

Burun radarlarının ihracatına yönelik görüşmeler de yoğun bir şekilde devam etmektedir.
https://www.instagram.com/p/C7qxmqRopFG/?igsh=OTh1ZXZlMDltYWg3