Gönderen Konu: TF-2000 PROJESİ  (Okunma sayısı 189785 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Alp

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 600
  • 21
  • DefenceTurk.com
Ynt: TF-2000 PROJESİ
« Yanıtla #390 : 02 Şubat 2023, 00:30:39 »
Şu İ sınıfına bir 4 tane daha sipariş verseler ,VLS side 16 gözlü değilde 24 lü olsa; 10 numara olur… Alan kapatma ve tutmada çok çok rahatlatır DKK yı . Tabi normal alışık olduğumuz sürede değil… şu yeni sipariş edilen lerle aynı anda en fazla 6 ay gecikme ile… Ey gidi…

Çevrimdışı Karga

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 80
  • 7
  • DefenceTurk.com
Ynt: TF-2000 PROJESİ
« Yanıtla #391 : 02 Şubat 2023, 01:31:34 »
İ sınıfları özel sektöre verildiğine göre TF2000 kızağa konur mu son durum nedir? Bilgisi olan arkadaş var mı acaba. Şu an askeri tersanelerde kızakta hangi gemiler var?

2 tane açık deniz karakol gemisi, barbaros modernizasyonlari, reis sınıfı denizaltılar.

Tf2000 için her şey hazır. Para lazım bundan sonra.

Çevrimdışı Heartbang

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 510
  • 36
  • DefenceTurk.com
Ynt: TF-2000 PROJESİ
« Yanıtla #392 : 02 Şubat 2023, 02:23:07 »
Şu İ sınıfına bir 4 tane daha sipariş verseler ,VLS side 16 gözlü değilde 24 lü olsa; 10 numara olur… Alan kapatma ve tutmada çok çok rahatlatır DKK yı . Tabi normal alışık olduğumuz sürede değil… şu yeni sipariş edilen lerle aynı anda en fazla 6 ay gecikme ile… Ey gidi…
Ek İ sınıfı yerine Sidalar alan kapatma ve tutma işini yapabilir.

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3673
  • 360
  • DefenceTurk.com
Ynt: TF-2000 PROJESİ
« Yanıtla #393 : 02 Şubat 2023, 03:08:06 »
Şu İ sınıfına bir 4 tane daha sipariş verseler ,VLS side 16 gözlü değilde 24 lü olsa; 10 numara olur… Alan kapatma ve tutmada çok çok rahatlatır DKK yı . Tabi normal alışık olduğumuz sürede değil… şu yeni sipariş edilen lerle aynı anda en fazla 6 ay gecikme ile… Ey gidi…
Sn Alp,
3000 tonluk gemiden daha fazlasını beklemeyin. Ağırlık konusu çok önemli savaş gemilerinde. Bu ağırlığın nasıl dağıtıldığı daha da önemli. İ-Sınıfından 16 hücreli VLS’den fazlasını beklemeyin. 8 hücreli bir MK41 13.5 ton. 32 ESSM füzeside 9 ton derseniz 22.5 ton eder.  Aynı noktaya o yükü bindirmek demek, geminin yapısal ve denge açısından buna uygun olarak tekrar tasarlanmasını gerektirir.

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7795
  • 458
  • DefenceTurk.com
Ynt: TF-2000 PROJESİ
« Yanıtla #394 : 02 Şubat 2023, 09:38:15 »
Savunma sanayimiz artık motivasyonunu aldı

Bundan sonrası artık karar vericilerin para bulup , kaynak yaratma becerisinde...

Çok kaba olacak ama MMU dışında herşeyi telafi edebiliriz ama MMU gerçekten beka meselesi...

TF-2000 için önce para-kaynak sonra da Siper-D ve her ne kadar hazır deselerse de " Çafrad" ikilisi tamamen hazır olmalı...
« Son Düzenleme: 02 Şubat 2023, 09:40:29 Gönderen: serkan1976 »

Çevrimdışı Kaptan-I Derya

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 514
  • 37
  • DefenceTurk.com
Ynt: TF-2000 PROJESİ
« Yanıtla #395 : 02 Şubat 2023, 13:40:44 »
Ben TF2000 için Çafrad ve Siper’in gelecek versiyonlarının 2030lu yıllara kadar çok rahatlıkla hazır olacağını düşünüyorum.Benim kaygım ürettiğimiz sonar teknolojilerinde sanki yetersiziz gibi geliyor inşallah sonar teknolojilerinde 2030lara kadar İngiliz’ler Fransız’lar kadar iyi sonar teknolojilerimiz vardır.Ben TF2000lerde asıl beklediğim gelişme güç sistemlerinde LM2500 gibi motor çıkmasını beklemiyorum ama en azından kullanılacak jeneratörlerin motorlarını ve aktarma organlarının yerli olması lazım pervaneye aktarım sisteminin ve özgün katmanlı yüksek teknolojik ve gizliliği yüksek bir pervane tasarlayıp üretmemiz lazım bence . Yetiştirebilirsek dizel makinelerini de BMC mi yapar kim yapar bilmiyorum dizel motorunu da yapmamız lazım.Bugün tank motorunu vermeyen Almanlar yarın dizel motorlar ve jeneratörleri vermiyorum dediği zaman ne yapacağız.
Toprakların ucu deniz olan bir ulusun sınırını, halkının kudret ve yeteneğinin hududu çizer bu yüzden mükemmel ve kaadir bir Türk Donanmasına malik olmak gayedir.

Çevrimdışı salimc

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 69
  • 5
  • DefenceTurk.com
Ynt: TF-2000 PROJESİ
« Yanıtla #396 : 02 Şubat 2023, 20:39:29 »
Tip 23 satın alınmasında esas nedenin uzun menzilli sonar teknolojisine İngilizler üzerinden ulaşmak olduğunu düşünüyorum. Nasıl Yunanistan bizim AIP (Air Independent Propulsion) Reis sınıfı denizaltıları dengelemek için 3 adet Belharra firkateyni alıyorsa (üzerlerinde Captas 4 sonar var), biz de onların AIP denizaltılarının etkisini  Tip 23 üzerindeki benzer sonarlar ile azaltmak istiyoruz diye düşünüyorum.
AIP teknolojisi ile donatılan denizaltılar son derece sessiz zira düşük hızlarda da olsa uzun ömürlü pilleri sayesinde dizel motorlarını çalıştırmadan elektrik motorları ile seyredebiliyorlar.
Hem belki böylece uzun menzilli çekili sonarları yakından 'incelemeyi' amaçlamış olabiliriz!
Tabi üzerlerindeki Sea Septor füzeleri de bonusu.
Bu durumda belki de (bildiğimden değil tahminim) direkt ulaşamadığımız Captas 4 sonarına indirekt yoldan ulaşabileceğiz.
Bu takdirde kabul edilebilir bir alım olur.

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7795
  • 458
  • DefenceTurk.com
Ynt: TF-2000 PROJESİ
« Yanıtla #397 : 02 Şubat 2023, 21:14:04 »
Tip 23 satın alınmasında esas nedenin uzun menzilli sonar teknolojisine İngilizler üzerinden ulaşmak olduğunu düşünüyorum. Nasıl Yunanistan bizim AIP (Air Independent Propulsion) Reis sınıfı denizaltıları dengelemek için 3 adet Belharra firkateyni alıyorsa (üzerlerinde Captas 4 sonar var), biz de onların AIP denizaltılarının etkisini  Tip 23 üzerindeki benzer sonarlar ile azaltmak istiyoruz diye düşünüyorum.
AIP teknolojisi ile donatılan denizaltılar son derece sessiz zira düşük hızlarda da olsa uzun ömürlü pilleri sayesinde dizel motorlarını çalıştırmadan elektrik motorları ile seyredebiliyorlar.
Hem belki böylece uzun menzilli çekili sonarları yakından 'incelemeyi' amaçlamış olabiliriz!
Tabi üzerlerindeki Sea Septor füzeleri de bonusu.
Bu durumda belki de (bildiğimden değil tahminim) direkt ulaşamadığımız Captas 4 sonarına indirekt yoldan ulaşabileceğiz.
Bu takdirde kabul edilebilir bir alım olur.

Type-23 isteme nedenimiz "gemi sayımızın yetersiz oluşu"

Çevrimdışı Heartbang

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 510
  • 36
  • DefenceTurk.com
Ynt: TF-2000 PROJESİ
« Yanıtla #398 : 02 Şubat 2023, 21:16:16 »
Tip 23 satın alınmasında esas nedenin uzun menzilli sonar teknolojisine İngilizler üzerinden ulaşmak olduğunu düşünüyorum. Nasıl Yunanistan bizim AIP (Air Independent Propulsion) Reis sınıfı denizaltıları dengelemek için 3 adet Belharra firkateyni alıyorsa (üzerlerinde Captas 4 sonar var), biz de onların AIP denizaltılarının etkisini  Tip 23 üzerindeki benzer sonarlar ile azaltmak istiyoruz diye düşünüyorum.
AIP teknolojisi ile donatılan denizaltılar son derece sessiz zira düşük hızlarda da olsa uzun ömürlü pilleri sayesinde dizel motorlarını çalıştırmadan elektrik motorları ile seyredebiliyorlar.
Hem belki böylece uzun menzilli çekili sonarları yakından 'incelemeyi' amaçlamış olabiliriz!
Tabi üzerlerindeki Sea Septor füzeleri de bonusu.
Bu durumda belki de (bildiğimden değil tahminim) direkt ulaşamadığımız Captas 4 sonarına indirekt yoldan ulaşabileceğiz.
Bu takdirde kabul edilebilir bir alım olur.

Type-23 isteme nedenimiz "gemi sayımızın yetersiz oluşu"
güzel bahane.

Çevrimdışı putty

  • 2023 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2810
  • 296
Ynt: TF-2000 PROJESİ
« Yanıtla #399 : 02 Şubat 2023, 21:52:49 »
type 23 gemisinin medarı iftiharı denizaltı harbidir. Sonarı tekne formu pervanesi her şeyi denizaltı harbine adanmıştır. Bu gemiyi zaten Migem varya diye izah edemeyiz her gemi aynı değil.

Bir yıl önce hiç bu gemi gündemde değilken bu kişi gemiyi ne güzel anlatmış deniz subayı gözü ile.

 
Error 404 (Not Found)!!1
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.