Gönderen Konu: TEİ MOTOR PROJELERİ  (Okunma sayısı 169724 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı DelKu

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 474
  • 49
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #1020 : 22 Şubat 2024, 22:39:26 »
Motorun gövdesinin görüntüsü bir beni mi rahatsız ediyor kimse birşey yazmamış ?

Çevrimdışı Denizci16

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 2573
  • 74
  • DefenceTurk.com
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #1021 : 22 Şubat 2024, 22:41:33 »
Dışı Ukrayna al serisi motorlar gibi duruyor..

Çevrimdışı Archangel99

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1350
  • 188
  • DefenceTurk.com
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #1022 : 22 Şubat 2024, 22:45:21 »
Motorun gövdesinin görüntüsü bir beni mi rahatsız ediyor kimse birşey yazmamış ?

İlk çalıştırılacak prototip sonuçta seri üretim değil değişecek şeyler olacaktır illa ki.

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3697
  • 360
  • DefenceTurk.com
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #1023 : 22 Şubat 2024, 23:54:26 »
Motorun gövdesinin görüntüsü bir beni mi rahatsız ediyor kimse birşey yazmamış ?
Bu motor prototip. Parçalarının çoğu 3D katmanlı üretimle yapılıyor. Yoksa çok pahalıya çıkar.  Seri üretimde kalıp hazırlanıp, döküm ile yapılacak parçalar.
Uçacak motorları düşük miktar seri üretim ile üretirler LRİP (Low Rate Initial Production)
O zaman da görünüş daha göz doldurur.

Çevrimdışı AlicanAli__

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 177
  • 14
  • DefenceTurk.com
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #1024 : 23 Şubat 2024, 00:37:26 »
Bu motor prototip. Parçalarının çoğu 3D katmanlı üretimle yapılıyor. Yoksa çok pahalıya çıkar.  Seri üretimde kalıp hazırlanıp, döküm ile yapılacak parçalar.
Uçacak motorları düşük miktar seri üretim ile üretirler LRİP (Low Rate Initial Production)
O zaman da görünüş daha göz doldurur.

Yaşar bey ilk teslimatta yerli motorlu uçaklar da olacak dediler, sizce şimdilik KAAN için F110 motorunu devşirip, GE-132 gibi blisk yapıp ufak değişikliklerle başka bi motor mu yapıcaz, yoksa sıfırdan motor mu yetişecek bu sürede?

Çevrimdışı カメせ

  • 2020 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 6666
  • 187
  • DefenceTurk.com
TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #1025 : 23 Şubat 2024, 01:26:26 »
Alıntı
Mahmut Aksit.

TF 6000 motorumuzun artik son asamasina geldik. Ayrica PD 170 Motorumuzunda ilk ihracatini yaptik hayirli olsun.

https://www.instagram.com/p/C3pghL0KOW-/?igsh=cmFwZDFhNGd0a2Zh

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3697
  • 360
  • DefenceTurk.com
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #1026 : 23 Şubat 2024, 09:19:45 »
Bu motor prototip. Parçalarının çoğu 3D katmanlı üretimle yapılıyor. Yoksa çok pahalıya çıkar.  Seri üretimde kalıp hazırlanıp, döküm ile yapılacak parçalar.
Uçacak motorları düşük miktar seri üretim ile üretirler LRİP (Low Rate Initial Production)
O zaman da görünüş daha göz doldurur.

Yaşar bey ilk teslimatta yerli motorlu uçaklar da olacak dediler, sizce şimdilik KAAN için F110 motorunu devşirip, GE-132 gibi blisk yapıp ufak değişikliklerle başka bi motor mu yapıcaz, yoksa sıfırdan motor mu yetişecek bu sürede?
Burada herkesin biraz göz ardı ettiği bir konu var. Motor için bir konsorsiyum kuruldu:
TEI
TR-motor (artık TEI'nin bir yan kuruluşu)
RR-Kale
Ivchenko Progress

Bu konsorsiyum KAAN'ın motorunu yapıyor. Her firma üstüne düşeni geliştiriyor. RR'nin de bu işe dahil olması projeye hız katacak. Projenin yürüyüşü ve gelişmesi konusunda benim bu yazdıklarım dışında bilgi sızıntısı da yok.

TF6000 motorundan gelecek data ve teknik girdiler bu motorun gelişmesine yardımcı olacak.

2028'de 2 uçak yerli motorla uçacak şekilde çalışılıyor.

Bu motor KAAN'ın özgün motoru olacak. Gelişip seri üretime girmesi 2030'u bulabilir. Ama daha da erken olmaması için de pek bir engel yok.

(Defencehub'da konuyla ilgili Cabatli_TR'nin yazıları vardı.)
« Son Düzenleme: 23 Şubat 2024, 09:24:41 Gönderen: Yasar »

Çevrimdışı Merzifonlu

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2783
  • 264
  • DefenceTurk.com
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #1027 : 28 Şubat 2024, 14:15:22 »
TF-6000/10000 motorunda bir ilerleme var. Bildiğim kadarıyla, kompresörü 9 kademeden, 6 kademeye indirmiştik. (F110 motorunda 9 kademeli kompresör var.)

Şimdi, en modern motorlardaki gibi, kompresörün kademe sayısı 5 olmuş. Harika bir haber.
« Son Düzenleme: 28 Şubat 2024, 15:08:22 Gönderen: Merzifonlu »

Çevrimdışı AlicanAli__

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 177
  • 14
  • DefenceTurk.com
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #1028 : 02 Mart 2024, 02:49:44 »
Sn. Yaşar bey veya konu hakkında bilgisi olan biri cevaplarsa sevinirim,

Bu Skylon Sabre motoru tam olarak nasıl çalışıyor?
1/20 saniyede motoru 1000 derece soğutabileceklerini iddia ediyorlar precooler sayesinde.
bizim benzer çalışmalarımız var mı?

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3697
  • 360
  • DefenceTurk.com
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #1029 : 02 Mart 2024, 14:38:08 »
Sn. Yaşar bey veya konu hakkında bilgisi olan biri cevaplarsa sevinirim,

Bu Skylon Sabre motoru tam olarak nasıl çalışıyor?
1/20 saniyede motoru 1000 derece soğutabileceklerini iddia ediyorlar precooler sayesinde.
bizim benzer çalışmalarımız var mı?
Hala deneysel safhada olan ve tek kademe ile uzaya ulaşacak bir motor sisteminden bahsediyorsunuz.
Metanol enjeksiyonu ile soğutma yapan, likit hidrojen yakıtını hava soluyan bir motor sistemi ile yakarak 5+ Mach hıza ulaşıp 28km irtifada sistemi kapatıp, tanklarindaki likit oksijeni kullanarak 25+ Mach uzaysal hıza ulaşacak bir itki sistemi bu. 600bin Lbf itki elde edilebilecek bir sistem olması planlanıyor.
Teknoloji olarak bildiğimiz hava soluyan jet motorlarında çok farklı. Uzay teknolojisi konuşuyorsunuz bu motorda.

Bugünkü savaş uçağı teknolojisindeki bir sonraki adım, adaptive cycle motorlar olacaktır. Hatta turbofan dan ramjet itkiye dönüşen ve turbofan çalışma sırasında sıcak bölümlerde seramik matris kompozit malzeme kullanan motorlar olacaktır.