Arkadaşlar bu siha konusunda iki kritik nokta var esasında, birincisi Akıncı'nın kabiliyeti, yani tamam bu oldu dediğimizde ne yapabiliyor oluşu, birde Tai'nin Hürjet tecrübesi.
Şimdi mius ile hürjet ne alaka diyebilirsiniz. Arkadaşlar hürjet ciddi anlamda ülkemizin ilk jet motorlu platformu olacak. Bu çok daha değişik bir tecrübe, platformda kullandığın malzeme, kanat ve gövde yapıları, muhtemel hızlanma ve operasyonel hızlar vs. çok farklı. Biz daha önce hiç jet yapmadık bu turboshaft'a benzemez. Kuşkusuz tai'nin bu alanda kazanacağı tecrübenin baykar ile de paylaşımı söz konusu olacaktır.
Diğer yandan akıncı'ya gelirsek, akıncı entegre eh suiti, aesa radarı, hava hava kabiliyeti, uzun menzilli stratejik ve taktik saldırı kabiliyetleri ve taşıma kapasitesi ile standart savaş uçaklarına hem çok yakın olacak hemde mius'te akıncıdan pekte farklı bir sistem olmayacak tam bir testbed olacak. Zaten akıncı ile mius benzer taşıma kapasitelerine vs. sahip olacak .
Kısaca mius akıncının daha hızlı belki daha iyi irtifalı, eğer olursa stealth gövde ve belkide gövde içi silah istasyonuna sahip hali olacak.
Eğer mius'u stealth bir platform olarak gövde tasarımını yapıp aı-25tl ile uçurabilirsek ve bunun çalışmalarına önceden başladıysak , mius'ta bir problem olmayacaktır. Çünkü zaten akıncı'da test edilmiş bir aviyonik altyapısı olacak. Anka-aksungur örneğindeki gibi tak çıkar olacak.
Ama tabi siha ve ihaları uçak gemisine indirmek için çalışmalar daha sürer muhtemelen yerde aynı uzunlukta ve ski-jumpa sahip yakalama kancalı ve belki yapay mancınıklı bir sistem kurulup testler sürer. Geminin hareket etme efektini belki yazılımla beyne aynı anda simule ettirebilirler onu bilmiyorum. Karada başarılı olduktan sonra denizde denemeler başlar. Kısaca benim tahmini her şey at yarışı gibi sorunsuz gider 2023'te mius uçar ise 2025'te anadoluda görürüz gibime geliyor.