Anket

Sizce Yerli Savaş Uçağımız Nasıl Birşey Olacak?

Tamamen özgün bir tasarım olacak. Hiçbir uçağa benzemeyecek.
80 (41.2%)
Güney Kore ile ortak olarak KFX'i millileştireceğiz.
17 (8.8%)
SAAB ile ortak stealth bir uçak geliştireceğiz.
40 (20.6%)
F-16 tecrübemizi kullanarak gelişmiş bir F-16 yapacağız.
25 (12.9%)
Projeyi rafa kaldırıp ABD'den uçak alacağız.
17 (8.8%)
Başka bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
15 (7.7%)

Toplam Oy Verenler: 194

Gönderen Konu: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi  (Okunma sayısı 1031131 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3706
  • 361
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #6250 : 17 Mart 2024, 07:57:53 »
Ne uçak yaptık arkadaş ya şu haliyle bile Gripen den daha yerli
Döve döve süpergüç yapacaklar bizi zorla
Sn Putty,
Sonunda dediğiniz gibi bizi zorla ev sahibi yapıyorlar.
Ama uçağın en kritik noktalarından birisi motoru. Bizi bu aşamada, yarı yolda bırakacak ana bileşiği.
Her yaptığımız üretimde bu geçerli.
Altay
Fırtına obüs
Hurjet
Kaan
Savaş gemilerimiz
Denizaltılarımız

Sadece birkaç örnek.

Ne zamanki sorunsuz motor imal eder ve daha da önemlisi, geliştirebilir hale geliriz, o zaman Süper güç olmuş oluruz.
Bu noktaya doğru da zorla itiliyoruz

Çevrimdışı putty

  • 2023 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2880
  • 298
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #6251 : 17 Mart 2024, 11:04:27 »
Motor konusuda her türlüsü için iyi gidiyor aslında ama işin zorluğu gereği sıkışma var. Sonra oda birden ferahlayacak genel olarak. Aslında motor sorunu faydalı bariyer bir anlamda. Bu sayede savunma sanayinde sınıf farkı üst kattakiler alt kattakiler farkı oluşuyor
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

Çevrimdışı Gökbörü

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1496
  • 139
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #6252 : 17 Mart 2024, 13:51:53 »
Siyasi(uluslararası etkenlerden bahsediyorum, oraya buraya çekmeyin) - ekonomik etkenler devreye girip işe çomak sokmaz ise bir yerden sonra bu motor işi de kopup gidecektir...

Zırhlı araclar, SIHAlar, füzeler ve mühimmat konusunda da böyle oldu...İlk ürünler epey bir sürdü ama koptu geldi...

Biraz geç uyandık motor işine ondan bu kadar sıkıntı olağandır...Bir 5, 10 sene daha dişimizi sıkarsak kopup gidecektir...
« Son Düzenleme: 17 Mart 2024, 13:53:49 Gönderen: Gökbörü »
What is steel compared to the hand that wields it?

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7871
  • 461
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #6253 : 17 Mart 2024, 14:06:26 »
TF-6000 istenilen performansı verirse 5 seneye Türkiye'nin motor problemi kalmaz...

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3706
  • 361
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #6254 : 17 Mart 2024, 14:40:54 »
TF-6000 istenilen performansı verirse 5 seneye Türkiye'nin motor problemi kalmaz...
Sn Serkan1976,
5 sene çok iyimser bir zaman.
TS1400'e bakınız; hala seri üretime girmiş değil. Helikopterde çok önemli bir TS3000 açığı var hala.
Tank ve Fırtına için Batu ve Utku var.
Hurjet için tf20000 ,
Kaan için TF35000 ,
Deniz platformları için dizel ve gaz türbini motorlar,
Vs vs vs

Yani daha çok yol var önümüzde.
Ne yazikki bu işler çok büyük finans ve insan kaynağı gerektiren işler. Bir de zaman isteyen işler. F136 motoru için kaç sene çalışılmış ve ne paralar harcanmış? Bir bakarsanız anlayacaksınız. Kaldı ki  bu işe soyunan şirketler GE ve RR!

https://www.geaerospace.com/news/press-releases/defense-engines/ge-rolls-royce-f136-program-history-engine-details-0
« Son Düzenleme: 17 Mart 2024, 14:47:45 Gönderen: Yasar »

Çevrimdışı mehmet05

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1537
  • 134
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #6255 : 17 Mart 2024, 15:15:26 »
Geçen bir haber vardı, İngiliz Hawk uçaklarının motorları 1700 saatte sıkıntı çıkarmaya başlamış ve motor ömürleri erken sınırlandırılmış. Bu yapılmaya çalışılan işin ne kadar zorlu olduğunu ortaya koyuyor. Savunma Sanayimiz, SAGE, mühendislerimiz çok büyük çaba içindeler. Başarılar diliyorum. 

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7871
  • 461
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #6256 : 17 Mart 2024, 18:15:17 »
TF-6000 istenilen performansı verirse 5 seneye Türkiye'nin motor problemi kalmaz...
Sn Serkan1976,
5 sene çok iyimser bir zaman.
TS1400'e bakınız; hala seri üretime girmiş değil. Helikopterde çok önemli bir TS3000 açığı var hala.
Tank ve Fırtına için Batu ve Utku var.
Hurjet için tf20000 ,
Kaan için TF35000 ,
Deniz platformları için dizel ve gaz türbini motorlar,
Vs vs vs

Yani daha çok yol var önümüzde.
Ne yazikki bu işler çok büyük finans ve insan kaynağı gerektiren işler. Bir de zaman isteyen işler. F136 motoru için kaç sene çalışılmış ve ne paralar harcanmış? Bir bakarsanız anlayacaksınız. Kaldı ki  bu işe soyunan şirketler GE ve RR!

https://www.geaerospace.com/news/press-releases/defense-engines/ge-rolls-royce-f136-program-history-engine-details-0

Sayın Yaşar mevcut bilgilerle TF-6000 çalışma ömrü ne kadar olabilir...? SİHA-İHA'lar için kullanım şartlarında

Çevrimdışı mavi1991

  • Özel Üye
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 1677
  • 36
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #6257 : 17 Mart 2024, 22:07:57 »
Birşey dikkatimi çekti, F22, F16 ve F35'te kokpit camı tek parça iken bizde iki parça sanırsam önü sabit arkası hareket ediyor

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3706
  • 361
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #6258 : 17 Mart 2024, 23:32:00 »
TF-6000 istenilen performansı verirse 5 seneye Türkiye'nin motor problemi kalmaz...
Sn Serkan1976,
5 sene çok iyimser bir zaman.
TS1400'e bakınız; hala seri üretime girmiş değil. Helikopterde çok önemli bir TS3000 açığı var hala.
Tank ve Fırtına için Batu ve Utku var.
Hurjet için tf20000 ,
Kaan için TF35000 ,
Deniz platformları için dizel ve gaz türbini motorlar,
Vs vs vs

Yani daha çok yol var önümüzde.
Ne yazikki bu işler çok büyük finans ve insan kaynağı gerektiren işler. Bir de zaman isteyen işler. F136 motoru için kaç sene çalışılmış ve ne paralar harcanmış? Bir bakarsanız anlayacaksınız. Kaldı ki  bu işe soyunan şirketler GE ve RR!

https://www.geaerospace.com/news/press-releases/defense-engines/ge-rolls-royce-f136-program-history-engine-details-0

Sayın Yaşar mevcut bilgilerle TF-6000 çalışma ömrü ne kadar olabilir...? SİHA-İHA'lar için kullanım şartlarında
Sn Serkan1976,
Bu motor tasarım olarak çok yeni bir motor. 3 üncü nesil tek kristal kullanılacak ise ve soğutma sistemi ile seramik kaplama teknolojisi Batılı türbin bıçakları seviyesinde ise, normal jet savaş uçağında kullanılırsa en az Batılı örnekleri ayarında olması gerekir. Bu ayarda bir motor Batıda 6000 saat ile 8000 saat ömürlü oluyor. Bizim motorda 5000saat rakamını görmeli derim. Ancak İHA ve sihalarda motor zorlanmayacağı için yukarıdaki üst sınırı da görebilir.
Motoru yıpratan yüksek g uygulaması ve sert dönüşlerde ki streslerdir. Sihalarda bu olmayacağından motor daha uzun ömürlü olur.
Ancak motorun ömrü konusunda fikir yürütebilmek için kullanılan malzemeleri iyi bilmek gerekir. Kullanılan en düşük ömürlü kritik parça kadar ömrü olacaktır motorun.

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7871
  • 461
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #6259 : 17 Mart 2024, 23:40:24 »
TF-6000 istenilen performansı verirse 5 seneye Türkiye'nin motor problemi kalmaz...
Sn Serkan1976,
5 sene çok iyimser bir zaman.
TS1400'e bakınız; hala seri üretime girmiş değil. Helikopterde çok önemli bir TS3000 açığı var hala.
Tank ve Fırtına için Batu ve Utku var.
Hurjet için tf20000 ,
Kaan için TF35000 ,
Deniz platformları için dizel ve gaz türbini motorlar,
Vs vs vs

Yani daha çok yol var önümüzde.
Ne yazikki bu işler çok büyük finans ve insan kaynağı gerektiren işler. Bir de zaman isteyen işler. F136 motoru için kaç sene çalışılmış ve ne paralar harcanmış? Bir bakarsanız anlayacaksınız. Kaldı ki  bu işe soyunan şirketler GE ve RR!

https://www.geaerospace.com/news/press-releases/defense-engines/ge-rolls-royce-f136-program-history-engine-details-0

Sayın Yaşar mevcut bilgilerle TF-6000 çalışma ömrü ne kadar olabilir...? SİHA-İHA'lar için kullanım şartlarında
Sn Serkan1976,
Bu motor tasarım olarak çok yeni bir motor. 3 üncü nesil tek kristal kullanılacak ise ve soğutma sistemi ile seramik kaplama teknolojisi Batılı türbin bıçakları seviyesinde ise, normal jet savaş uçağında kullanılırsa en az Batılı örnekleri ayarında olması gerekir. Bu ayarda bir motor Batıda 6000 saat ile 8000 saat ömürlü oluyor. Bizim motorda 5000saat rakamını görmeli derim. Ancak İHA ve sihalarda motor zorlanmayacağı için yukarıdaki üst sınırı da görebilir.
Motoru yıpratan yüksek g uygulaması ve sert dönüşlerde ki streslerdir. Sihalarda bu olmayacağından motor daha uzun ömürlü olur.
Ancak motorun ömrü konusunda fikir yürütebilmek için kullanılan malzemeleri iyi bilmek gerekir. Kullanılan en düşük ömürlü kritik parça kadar ömrü olacaktır motorun.

Sorumu sorarken ben de 5000 saat mükemmel olur diye kafamdan geçirmiştim....