Anket

Sizce Yerli Savaş Uçağımız Nasıl Birşey Olacak?

Tamamen özgün bir tasarım olacak. Hiçbir uçağa benzemeyecek.
80 (41.2%)
Güney Kore ile ortak olarak KFX'i millileştireceğiz.
17 (8.8%)
SAAB ile ortak stealth bir uçak geliştireceğiz.
40 (20.6%)
F-16 tecrübemizi kullanarak gelişmiş bir F-16 yapacağız.
25 (12.9%)
Projeyi rafa kaldırıp ABD'den uçak alacağız.
17 (8.8%)
Başka bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
15 (7.7%)

Toplam Oy Verenler: 194

Gönderen Konu: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi  (Okunma sayısı 1030377 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı tumucin

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 2328
  • 24
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #6210 : 16 Mart 2024, 00:39:22 »

Çevrimdışı putty

  • 2023 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2876
  • 297
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #6211 : 16 Mart 2024, 01:23:20 »
Helal olsun bu adama vallahi bir şey yapmak onurlandırmak lazım. Devlet üstün hizmet madalyası yada devlet övünç madalyası hangisi layığıysa vermek gerek. Motoru yapınca TEI nin müdürüne de vermek gerek SAGE nin müdürüne de vermek gerek.

KAAN projesinde yeni duruma göre güncellenmiş biraz olabildiği kadar detaylı proje planı takvimi güncel yayınlansa iyi olur
Ne zaman aviyonikler ile uçacak radar ne zaman için planlandı dahili istasyonlar ne zaman hazır olacak silahlar ne zaman sertifiye olacak bunları açıklasalar iyi olur

Birde BAE nin projedeki rolü ilk ağızdan gerçek hali ile açıklanırsa iyi olur zira bakıyorum tüm yabancı değerlendirmelerde bu uçaktaki akıl almaz başarıya izah ararken BAE desteğine sarılıyor yabancılar. Bilmiyoruz belki de gerçektir BAE katkısı bu projede çok önemlide olabilir belki de ama sadece proje işletmesi üzerine danışmanlık verdiler haksız yere projenin aferininde haklarından büyük rol kapıyorlar

Birde bir tane bilinmez yan var biz Türkler bile bunu bilmiyoruz. Bu uçağın Fly by wire ı hakkında bilgi versinler yerlimi kim yaptı değilse nasıl çözüldü her şeyi biliyoruz görev bilgisayarının gerçek zamanlı işletim sistemini bile duyduk ettik takip ettik ama bu Fly by wire bir sır bu uçakta. Çok az Tübitak ile ilişkisi anıldı ama bir kelimecik sadece

« Son Düzenleme: 16 Mart 2024, 01:31:16 Gönderen: putty »
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

Çevrimdışı Archangel99

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1350
  • 188
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #6212 : 16 Mart 2024, 02:08:30 »
Temel Kotil uçak boyandı dedi ama detay vermedi.

RAM boyası mı yapıldı acaba?

Yoksa uçuş yapıldığında boyanmamış bölgeler mi boyandı?

Bu arada 2. uçuşu yapmamış KAAN. Verilerin analiz edildiğini açıkladı Temel Kotil. Bence seçim yapılmadan 2. bir uçuş daha görebiliriz 2 hafta içinde.

Çevrimdışı Merzifonlu

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2787
  • 265
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #6213 : 16 Mart 2024, 03:07:54 »
Temel Kotil uçak boyandı dedi ama detay vermedi.

RAM boyası mı yapıldı acaba?

Yoksa uçuş yapıldığında boyanmamış bölgeler mi boyandı?

Bu arada 2. uçuşu yapmamış KAAN. Verilerin analiz edildiğini açıkladı Temel Kotil. Bence seçim yapılmadan 2. bir uçuş daha görebiliriz 2 hafta içinde.

RAM boya, 2. ve hatta 3. prototipte olabilecek bir şey. Şimdilik, yamalı bohça gibi olan görüntüsünü düzeltecek normal boyası yapıldı.
---------------------------------------------------------------------------
Bence bu uçağa tezelden İHA otopilotu konulmalı. Gerekmedikçe insanlı uçuş olmamalı. Test pilotlarımız çok değerli kişiler. Bir fikir olarak, Kızılelma'nın İHA otopilotunu modifiye edip kullanabilirler, en hazırı o sanırım.

Çevrimdışı Denizci16

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 2589
  • 74
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #6214 : 16 Mart 2024, 03:54:36 »
Temel Kotil uçak boyandı dedi ama detay vermedi.

RAM boyası mı yapıldı acaba?

Yoksa uçuş yapıldığında boyanmamış bölgeler mi boyandı?

Bu arada 2. uçuşu yapmamış KAAN. Verilerin analiz edildiğini açıkladı Temel Kotil. Bence seçim yapılmadan 2. bir uçuş daha görebiliriz 2 hafta içinde.

RAM boya, 2. ve hatta 3. prototipte olabilecek bir şey. Şimdilik, yamalı bohça gibi olan görüntüsünü düzeltecek normal boyası yapıldı.
---------------------------------------------------------------------------
Bence bu uçağa tezelden İHA otopilotu konulmalı. Gerekmedikçe insanlı uçuş olmamalı. Test pilotlarımız çok değerli kişiler. Bir fikir olarak, Kızılelma'nın İHA otopilotunu modifiye edip kullanabilirler, en hazırı o sanırım.

Aklıma geldi Cgas gibi pilotun nabzını ve bilincini ölçüp pilot devredışı kaldığı zaman düz bir rotaya geçiren bir sistem olacak mı acaba?

Bu kadar yüksek performanslı ve yüksek manevra kabiliyetli uçakta olmaması düşünmemeli.

Böylece bir uçağı düşmeden kurtarma şansımız olur.

Çevrimdışı putty

  • 2023 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2876
  • 297
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #6215 : 16 Mart 2024, 04:28:21 »
Nabızla filan değil de uçağın uçuşundaki anormalliği tehlikeyi yakalayıp düzelten sistem olacak.
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

Çevrimdışı Denizci16

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 2589
  • 74
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #6216 : 16 Mart 2024, 04:48:32 »
Yoo sizin dediğiniz uçağı limitöre sokmak gibi bu uçak +9,5 -3,5 g çekecek yeri geldimi bu 11 g olacak belki cobra manevrası yapacak o yüzden yazılım pilotun bilinci açık olması haricinde karar vermemeli

Aklıma cobra manevrası yapmak isterken uçağı tarafından koltuğu ile fırlatılan Saab gripen hikayesi geliyor.Böyle olayların önüne geçmek açısından dikkat etmek gerek

Çevrimdışı putty

  • 2023 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2876
  • 297
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #6217 : 16 Mart 2024, 06:52:07 »
Uçağın düştüğünü anlıyor G ile filan alakası yok aşağı düşüyorsa yere yaklaştıysa filan diye çalışıyor sanıyorum. Yani ben hep bu gözle izledim videoları filan. Pilotun bilincini kaybettiğini filan anlayacak cihazlar olduğunu sanmıyorum buna güvenileceğini de sanmıyorum. Belki G ilede alakası vardır bilemiyorum yani yazılım uçağın düştüğünü nasıl anlıyor bilerek isteyerek pilot pikemi yaptı yoksa bilinci kapandı düşüyormu bunu yazılım nasıl ayırt ediyor. Belki kritik G den sonraki anormallikleri dikkate alıyordur yada Go up go up dan sonraki tepkisizliği bilemiyorum. ama bence pilota nabız falan öyle ölçümler yok
« Son Düzenleme: 16 Mart 2024, 06:57:45 Gönderen: putty »
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7864
  • 461
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #6218 : 16 Mart 2024, 14:11:58 »
TUSAŞ Genel Müdürü Temel Kotil:

"2028'de 20 tane KAAN'ın TSK'ya teslimatı planlanıyor. Bizim bütün gayretimiz bu 20 uçağı 2028'e kadar hazırlamak.

Bir tane kadar KAAN yaptık. Şu anda 3 tane daha KAAN yapıyoruz. Arkasında 3 tane daha KAAN yapacağız. Bu son 6 uçak testler için kullanılacak.

Testler çok uzun sürüyor. Bütün ihtimalleri denemeden biz kuvvete uçak veya helikopter veremiyoruz. GÖKBEY'in testleri yeni bitmek üzere.

KAAN'ı boyadık, çok da güzel oldu. Vakit olmadığı için boyasız uçurmuştuk.

KAAN'a biz 2016'da deli gibi daldık. 60 mühendis vardı, şu anda 1500 mühendis var.

Biz o zaman yabancı destek aldığımız şirketlere uzman göndermedikleri için adeta yalvarıyorduk. Şimdi bizimkiler onlara uzman gidiyor, devir değişti

Çevrimdışı Heartbang

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 510
  • 36
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #6219 : 16 Mart 2024, 17:09:47 »
Temel Kotil uçak boyandı dedi ama detay vermedi.

RAM boyası mı yapıldı acaba?

Yoksa uçuş yapıldığında boyanmamış bölgeler mi boyandı?

Bu arada 2. uçuşu yapmamış KAAN. Verilerin analiz edildiğini açıkladı Temel Kotil. Bence seçim yapılmadan 2. bir uçuş daha görebiliriz 2 hafta içinde.

RAM boya, 2. ve hatta 3. prototipte olabilecek bir şey. Şimdilik, yamalı bohça gibi olan görüntüsünü düzeltecek normal boyası yapıldı.
---------------------------------------------------------------------------
Bence bu uçağa tezelden İHA otopilotu konulmalı. Gerekmedikçe insanlı uçuş olmamalı. Test pilotlarımız çok değerli kişiler. Bir fikir olarak, Kızılelma'nın İHA otopilotunu modifiye edip kullanabilirler, en hazırı o sanırım.

Aklıma geldi Cgas gibi pilotun nabzını ve bilincini ölçüp pilot devredışı kaldığı zaman düz bir rotaya geçiren bir sistem olacak mı acaba?

Bu kadar yüksek performanslı ve yüksek manevra kabiliyetli uçakta olmaması düşünmemeli.

Böylece bir uçağı düşmeden kurtarma şansımız olur.
Temel Kotil pilot bayıldığında KAAN kendi başına piste gelip inecek demişti.