Anket

Sizce Yerli Savaş Uçağımız Nasıl Birşey Olacak?

Tamamen özgün bir tasarım olacak. Hiçbir uçağa benzemeyecek.
80 (41.2%)
Güney Kore ile ortak olarak KFX'i millileştireceğiz.
17 (8.8%)
SAAB ile ortak stealth bir uçak geliştireceğiz.
40 (20.6%)
F-16 tecrübemizi kullanarak gelişmiş bir F-16 yapacağız.
25 (12.9%)
Projeyi rafa kaldırıp ABD'den uçak alacağız.
17 (8.8%)
Başka bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
15 (7.7%)

Toplam Oy Verenler: 194

Gönderen Konu: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi  (Okunma sayısı 1027875 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı AlicanAli__

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 177
  • 14
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #5390 : 16 Ocak 2024, 14:35:30 »
Size göre ard yakıcılı 23000 ibf 🤣🤣🤣

Length: 353.8 cm (139.3 in)
Diameter: 69.6 cm (27.4 in)

Bunlar Rafale'ın motoru olan Snecma M88'in ölçüleridir. Bu motorun by-pass oranı 0,3:1. Ard yakıcısız itkisi ise 11500 libredir, 6000 libre değildir!!

Durum böyleyken, TF-10000'in (hem de ard yakıcı açıkken) 10000 libre itki üretmesi hikayesini külahıma anlatsınlar.  8) Biz TF-10000 ile, itki kapasitesi anlamında, GE F414'ü hedefledik bence.

Hocam peki bu motor diyelim ki 10bin librenin üzerinde bir kuru güç oluşturacak, Anka-3, Hürjet, Kızılelmaya takılabilir mi? Takılırsa bu özellikle Anka-3 ve kızılelmayı supersonic yapar mı?

Çevrimdışı Merzifonlu

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2783
  • 264
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #5391 : 16 Ocak 2024, 14:42:38 »

Hocam peki bu motor diyelim ki 10bin librenin üzerinde bir kuru güç oluşturacak, Anka-3, Hürjet, Kızılelmaya takılabilir mi? Takılırsa bu özellikle Anka-3 ve kızılelmayı supersonic yapar mı?

Anka-3'ü süpersonik yapmaz. Gövdesi uygun değil. Ayrıca, Anka-3'ün supersonik olması da istenmiyor. Kızılelma'yı süpersonik yapar.

Çevrimdışı mehmet05

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1529
  • 134
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #5392 : 16 Ocak 2024, 15:14:09 »
Size göre ard yakıcılı 23000 ibf 🤣🤣🤣

Length: 353.8 cm (139.3 in)
Diameter: 69.6 cm (27.4 in)

Bunlar Rafale'ın motoru olan Snecma M88'in ölçüleridir. Bu motorun by-pass oranı 0,3:1. Ard yakıcısız itkisi ise 11500 libredir, 6000 libre değildir!!

Durum böyleyken, TF-10000'in (hem de ard yakıcı açıkken) 10000 libre itki üretmesi hikayesini külahıma anlatsınlar.  8) Biz TF-10000 ile, itki kapasitesi anlamında, GE F414'ü hedefledik bence.

Tf-6000/10000 bypas oranı neydi acaba?

Çevrimdışı Merzifonlu

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2783
  • 264
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #5393 : 16 Ocak 2024, 15:20:51 »
Size göre ard yakıcılı 23000 ibf 🤣🤣🤣

Length: 353.8 cm (139.3 in)
Diameter: 69.6 cm (27.4 in)

Bunlar Rafale'ın motoru olan Snecma M88'in ölçüleridir. Bu motorun by-pass oranı 0,3:1. Ard yakıcısız itkisi ise 11500 libredir, 6000 libre değildir!!

Durum böyleyken, TF-10000'in (hem de ard yakıcı açıkken) 10000 libre itki üretmesi hikayesini külahıma anlatsınlar.  8) Biz TF-10000 ile, itki kapasitesi anlamında, GE F414'ü hedefledik bence.

Tf-6000/10000 bypas oranı neydi acaba?

Ben 0,48:1 hesapladım. Yani, toplam debinin yüzde 48'i sıcak sektörden, kalanı by-pass kanalından nozula aktarılıyor. Yaşar Bey daha iyi bilir, yamuluyor olabilirim.
« Son Düzenleme: 16 Ocak 2024, 15:22:06 Gönderen: Merzifonlu »

Çevrimdışı putty

  • 2023 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2870
  • 297
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #5394 : 16 Ocak 2024, 15:28:43 »
Dün zaten 90 saat içinde uçacak demişler. Bekleriz bizde mevzu çok
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

Çevrimdışı Archangel99

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1350
  • 188
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #5395 : 16 Ocak 2024, 15:44:24 »
Bugün uçuş olmaz. Çoğu uçuş sabah erken saatlerde olur. Bu saatten sonra uçuş beklemeyin.

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7853
  • 461
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #5396 : 16 Ocak 2024, 15:48:23 »
Tf10000 zaten tf6000 nin afterburnerlısı değil mi?
Yani kuru itkisi 6000 libre fakat yaş itkisi yani afterburnerlı halı 10000 libre değil mi?

Kısaca bu motordan kimse f404 ge ayarında bir güç beklemesin

Ben de öyle zannediyordum kesinlikle aynı değilmiş iç yapısı...

Evet hava durumu olumsuz diyor Ankara'da herkes...

Çevrimdışı mehmet05

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1529
  • 134
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #5397 : 16 Ocak 2024, 15:51:36 »
Size göre ard yakıcılı 23000 ibf 🤣🤣🤣

Length: 353.8 cm (139.3 in)
Diameter: 69.6 cm (27.4 in)

Bunlar Rafale'ın motoru olan Snecma M88'in ölçüleridir. Bu motorun by-pass oranı 0,3:1. Ard yakıcısız itkisi ise 11500 libredir, 6000 libre değildir!!

Durum böyleyken, TF-10000'in (hem de ard yakıcı açıkken) 10000 libre itki üretmesi hikayesini külahıma anlatsınlar.  8) Biz TF-10000 ile, itki kapasitesi anlamında, GE F414'ü hedefledik bence.

Tf-6000/10000 bypas oranı neydi acaba?

Ben 0,48:1 hesapladım. Yani, toplam debinin yüzde 48'i sıcak sektörden, kalanı by-pass kanalından nozula aktarılıyor. Yaşar Bey daha iyi bilir, yamuluyor olabilirim.

O zaman f 114 ayarı beklemek belki hata olur ama M 88 civarı bir güç beklenebilir  diye düşünüyorum ancak motorun çalıştırma ısısı sıkıştırma oranları gibi değişkenler de önemlidir tabii...

Çevrimdışı Merzifonlu

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2783
  • 264
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #5398 : 16 Ocak 2024, 16:02:20 »
O zaman f 114 ayarı beklemek belki hata olur ama M 88 civarı bir güç beklenebilir  diye düşünüyorum ancak motorun çalıştırma ısısı sıkıştırma oranları gibi değişkenler de önemlidir tabii...

Benimkisi sadece amatör tahminidir. İki gerekçesi var:

1- TF-6k/10k motorunun boyutları, 6000 lb kuru itki için biraz büyük sanki. O ebattaki bir motor, daha fazla kuru itki üretebilir gibi duruyor.
2- TF-6k/10k motorunun kuru sektörü son teknoloji ürünü. Sıcak sektöründe ise, bence en azından GE'in 90'ların başındaki seviyesinde olmalıyız.

Ve evet, TF-10000'in iç yapısı kesinlikle F404 gibi değil. By-pass oranlarında ciddi fark var.
« Son Düzenleme: 16 Ocak 2024, 16:05:33 Gönderen: Merzifonlu »

Çevrimdışı Heartbang

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 510
  • 36
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #5399 : 16 Ocak 2024, 16:16:41 »
Size göre ard yakıcılı 23000 ibf 🤣🤣🤣

Length: 353.8 cm (139.3 in)
Diameter: 69.6 cm (27.4 in)

Bunlar Rafale'ın motoru olan Snecma M88'in ölçüleridir. Bu motorun by-pass oranı 0,3:1. Ard yakıcısız itkisi ise 11500 libredir, 6000 libre değildir!!

Durum böyleyken, TF-10000'in (hem de ard yakıcı açıkken) 10000 libre itki üretmesi hikayesini külahıma anlatsınlar.  8) Biz TF-10000 ile, itki kapasitesi anlamında, GE F414'ü hedefledik bence.

Tf-6000/10000 bypas oranı neydi acaba?

Ben 0,48:1 hesapladım.
TEI'nin sitesinde "By-pass Oranı (SLS, ISA): 1,08" diyor.