Kore’nin 2. parti F-15K Slam Eagle teslimatlarına devam
Güney Kore Hava Kuvvetleri (ROKAF) için sipariş edilen 21 uçaklık ikinci parti (Next Fighter II) F-15K tipi, öncel görevi pratikte derin darbe/taktik saldırı/bombardıman olan av-bombardıman jetlerinin teslimatları devam ediyor ve ikinci parti F-15K projesinin ikinci etabını teşkil eden üç uçak daha dün, 8 Aralık 2010 tarihi itibariyle ROKAF’a Güney Kore‘nin Daegu Hava Üssü’nde törenle teslim edildi.
“Next Fighter II” Projesi kapsamında ilk üç uçak Eylül 2010 itibariyle teslim edilmişti. 21 uçaktan geri kalan 15 uçağın da Mart 2012 tarihine kadar teslimatlarının tamamlanması bekleniyor.
Güney Kore geçmişte F-15E Strike Eagle konseptinin geliştirilmiş versiyonu olan F-15K uçaklarını, son derece gelişmiş ve optimize edilmiş hava-yer kalbiliyetinden dolayı 2002 yılında F-X Savaş Uçağı İhalesi kapsamında Eurofighter (TR-1) ve Rafale uçaklarını da, henüz evrim ve gelişim süreçlerini tamamlamadıkları ve hava-yer kabiliyetlerinin özellikle menzil ve konfigürasyon/silah yelpazesi bazında yetersiz kaldıklarından dolayı, artı Su-35 uçağını da, kısmen ABD sempatisi ile (Güney Kore‘de bu F-15K seçimi şiddetle protesto edilmiş, yüksek okul öğrencileriyle güvenlik kuvvetleri bu yüzden çatışmışlardır) eleyerek seçmiş ve 40 uçağın alımına karar verdikten sonra uçaklar Ekim 2005 - Ekim 2008 tarihlerinde teslim edilmişlerdi.
Söz konusu 40 uçaktan biri 7 Haziran 2006 tarihinde bir gece eğitim uçuşu sırasında düştüğü için, bugün birinci partiden 39 adet F-15K uçağı ROKAF bünyesinde bulunuyor. Geçtiğimiz Eylül ayıda teslim edilen üç adet ve dün teslim edilen yine aynı miktardaki, toplamda gelişmiş 6 uçakla birlikte ROKAF bünyesindeki F-15K miktarı böylelikle 45′e çıkmış oldu ve bu miktar yine toplamda Mart 2012′ye kadar 60′a yükselecek.
İkinci parti F-15K Slam Eagle uçakları, gelişmiş aviyonik, yazılım ve misyon/sistem bilgisayarları yanında özellikle Pratt & Whitney’in yeni F-100-PW-229 (EEP) turbofan motorları ile de dikkat çekiyor. Güney Kore bu motorlardan 21 adet F-15K için yedeklerle birlikte 46 adet sipariş etti ve motorlar Güney Kore‘de P&W lisansıyla yerli sanayii vasıtasıyla üretilecekler. Aynı motor Güney Kore‘nin KF-16 C/D uçaklarının modernizasyonu için de seçilmiş durumda. Güney Kore, modern F-15K uçaklarını 2040′lı yıllara kadar kullanmayı planlıyor. 60 uçağın Güney Kore‘ye çıplak maliyeti 6.5 milyar dolar ($ABD) oldu.
ROKAF’un halen muharip jet uçağı açısından envanterinde 45 adet F-15K, 168 adet F/KF-16 C/D (Blok 32 ve 52), 174 adet F-/KF-5 E/F Tiger II ve 68 adet F-4E olmak üzere toplamda 455 adet savaş uçağı bulunuyor. http://www.savunmasanayi.net/Kore'nin-2-parti-f-15k-slam-eagle-teslimatlari-basladi/Kore'nin-2-parti-f-15k-slam-eagle-teslimatlari-basladi/