Bu F404 motoru çok iyi bir motor aslında. F117 Nighthawk ve X45C Fyingwing ile Phantom-Ray gibi Stealth uçakların motoru olarak kullanılabiliyor. Ayrıca, Rafale’de ilk A bloklarda kullanılmış. Bunun yanında F18 Hornet’de, Gripen’de, KAI-T50’de, Hal Tejas’da ve şimdi Hürjet’te kullanılıyor.
Umarım lisans altı üretime yeşil ışık yakılır.
TF-10K'nın bypass ratio'su 1.08:1, F404-402'nin bypass ratio'su 0,34:1.
TF-10K'nın bypassıyla oynansa F404 muadili bir motor rahat çıkar. Ama ne kadar uğraştırır acaba? Uzun sürer mi?
Motorun itki seviyesini asıl etkileyen çapı ve bir miktarda boyudur. By-pass oranı, motorun değişik irtifalarda çalışma randımanını asıl etkiler.
TF10000 motorunun ebatları: çap:870mm , boy:3150mm , 2 kademe LP ve 6 kademe HP kompresör
F404 motorunun ebatları : çap:890mm , boy: 3910mm , 3 kademe LP ve 7 kademe HP kompresör
Çok farklı çalışan farklı tasarım ürünü olan motorlar bunlar. Söylediğiniz gibi oynayamazsınız.
F404 3 kademe LP fan ile içeri çok yüksek miktarda hava basar.
TF6000 motorunun by-pass oranının yüksek olması stealth kabiliyetini attırır. Motor çekirdeğinden daha az ama by-pass edilen soğuk havadan daha çok itki elde ederek motorun stealth özelliğine katkıda bulunulur. 0ft-30000ft arasındaki irtifalarda çok daha verimli çalışan bir motor TF6K.