Aşağıda bir video paylaşıyorum, ilk ağızdan sorunun cevabı var.
Videodaki kişi Hürjet projesinin başmühendisi Nuri Arda GÜNGÖR.
Videoda Hürjet'in uçuş sistemi ve ilk uçuşu anlatılıyor. Videoyu aşağıda özetledim.
Videoda Hürjet projesinin baş mühendisi Nuri Arda GÜNGÖR diyor ki (7, 8 ve 9. maddelere dikkat):
1- Hürjet dengesiz bir uçak.
2- Bu nedenle uçuş kontrolü 3 farklı bilgisayar tarafından kontrol edilmektedir.
3- Stik ile uçuş kontrol yüzeyleri arasında "fiziksel bağlantı" yoktur.
4- Pilotun komutları dijital sinyaller olarak uçuş kontrol yüzeylerine iletilir.
5- İlk uçuş "sıfır hata" ile tamamlandı ve ekip olarak çok mutluyuz. Uçak tam olarak simülasyonlardaki gibi davrandı. Yoksa işimiz çok zor olurdu. Yani uçuş yazılımımız iyi çalıştı.
6- Hatta Hürjet'in ilk uçuşuna eşlik eden F-16 pilotları "Bu gerçekten onun ilk uçuşu muydu?" diye sordular.
7- 5 yıldır uçak üzerinde çalışıyoruz ve donanma versiyonu üzerinde de çalışıyoruz.
8- Mevcut "simülasyonlarda" LHD sınıfı Anadolu gemisinin kayakla atlama pistinden
silah dolu olarak kalkabilmektedir. Ancak Anadolu gemisinin halat yakalama sistemi olmadığı için bu gemiye henüz iniş yapılamıyor.
9-
Ordumuzun ihtiyaçlarının farkındayız. Bu yüzden Hürjet'i gerçek bir uçak gemisi için geliştiriyoruz.diyor kısaca.
Yani uçak sadece eğitim uçağı değil, silahlı versiyon da planlanmış. Çünkü bu sınıfta uçaklara tüm dünyada talep var. Örneğin Polonya daha geçenlerde Güney Kore'den bir sürü FA-50 satın aldı.
Ayrıca Temel KOTİL'de aesa radar takılacağını belirtmişti zaten.
https://www.youtube.com/watch?v=vI_qAcfRP9I