Tip 23 satın alınmasında esas nedenin uzun menzilli sonar teknolojisine İngilizler üzerinden ulaşmak olduğunu düşünüyorum. Nasıl Yunanistan bizim AIP (Air Independent Propulsion) Reis sınıfı denizaltıları dengelemek için 3 adet Belharra firkateyni alıyorsa (üzerlerinde Captas 4 sonar var), biz de onların AIP denizaltılarının etkisini Tip 23 üzerindeki benzer sonarlar ile azaltmak istiyoruz diye düşünüyorum.
AIP teknolojisi ile donatılan denizaltılar son derece sessiz zira düşük hızlarda da olsa uzun ömürlü pilleri sayesinde dizel motorlarını çalıştırmadan elektrik motorları ile seyredebiliyorlar.
Hem belki böylece uzun menzilli çekili sonarları yakından 'incelemeyi' amaçlamış olabiliriz!
Tabi üzerlerindeki Sea Septor füzeleri de bonusu.
Bu durumda belki de (bildiğimden değil tahminim) direkt ulaşamadığımız Captas 4 sonarına indirekt yoldan ulaşabileceğiz.
Bu takdirde kabul edilebilir bir alım olur.
Type-23 isteme nedenimiz "gemi sayımızın yetersiz oluşu"
Türkiye'nin Type-23 talebi olduğunu zannetmiyorum, incelenmiştir o ayrı.
Bana göre Type-23 sınıfının sunduğu en büyük artı elektrik motorlara sahip oması ve bu sayede denizaltı tespiti konusunda daha etkili olması, anladığım kadarı ile type-23 sınıfında kullanılan sonarın da bu noktada önemli bir etkisi var.
Zaten ADKG projesi kapsamında yapılacak olan gemilerde de elektrik motoru olacak, bu gemiler istenirse denizaltı tespiti konusunda üç aşağı beş yukarı Type-23 gibi konfigüre edilebilir.
Bilemiyoum Type-23 Türkiye açısından lojistik yükten fazlası değil gibi geliyor bana, baş topu bile bir değişik.
Camm füzeleri ESSM için iyi bir alternatif olabilir ama, tabi bunun için de Type-23 sınıfı gemileri satın almayalım