Usta buna benzer bi gemi daha öncede üretmiş bunlar altından kolaylıkla kalkarlar.
Ayrıca ilk gördüğünüz dizayn Norveçli Dizayn Firması Skipteknisk! aitti. SSM bunu istemedi.Bunlarda özgün dizayna geçtiler.Dikkat etdiyseniz ilk dizaynla alttaki gemi gibi helikopter pisti öndedir.Ayrıca Moship'le çok benzer özellikleri vardır.
SNR Holding bünyesindeki Yıldırım Tersanesi ve İstanbul Tersanesi işbirliği ile Norveçli firma Volstad Shipping AS için 11 ayda inşa edilen ve Türkiye' de yapılan ilk kurtarma ve sismik araştırma gemisi Acergy Merlin; üstün teknolojik donanımıyla Kuzey Buz Denizi' nde her türlü kurtarma ve denizaltı araştırmasında kullanılacak.
Özellikleri
Acergy Merlin; Norveçli Dizayn Firması Skipteknisk"in ST-253 türü olan bir gemidir.
TAM BOY 85,3 m
GENİŞLİK 18 m
DRAFT 6,8 m
MAKSIMUM HIZ 16 knots
KLAS KURULUŞU DNV
ANA MAKİNE
4 adet Caterpillar 4 x 1825 Kw,60 Hz jeneratör.
GEMİ SEVK VE MANEVRA KABİLİYETİ
2 x Azipull AZP100 2200 Kw geminin ana sevk elemanlarıdır.
Geminin manevra kabiliyetini arttırmak amacıyla;
2 x 1150 kW bow thRuster tunnel thRusters
1 x 1400 kW bow rectractable azimuth thRuster gemi bünyesinde bulunmaktadır.
CRANE
70 – 20t 9 – 25 m
ROV
Gemi bünyesindeki ROV Hangar"da 1,5 t kapasiteli vinç,depolama bölümü ve tamir bakım odaları bulunmaktadır.
1 x Schilling ACV work class ROV, 3000 metreye kadar dalış yapabilen bir deniz aracıdır.
YAŞAM MAHALLİ
32"si tek kişilik ve 30"u çift kişilik kamaraları ile toplamda 62 kişi kapasitesi vardır. Fitness salonu, konferans salonu, her biri 50 m2 olan online ve offline odaları, 5 adet proje ofisleri bulunmaktadır.
Geminin baş tarafında S-92 Skorsky helikopterleri için dizayn edilmiş Helikopter güvertesi de bulunmaktadır.
Operasyon anında pozisyonunu korumak amacı ile gemi, 2 x Seapath 200 ve DPGS (Diferansiyel GPS) ve 2 x Simrad HIPAP 500 HPR ve 3 x MRU type 5 sistemleri ile donatılmıştır.