Sayın Serkan, Niye 20 yılı aşkın süre Renault-12, Murat 124-131, Ford Taunus'a mahkum olduk biliyor musun ? Zira bizim alım gücümüz bunlara uygun denildi, rekabetçi bir ürün ortaya konulmadı. Bu proje önemli, ileride mümkün olduğu en fazla yerli katkı payı ile önemli.
Maalesef meclisimiz oy birliği ile Paris İklim Anlaşmasını onaylamıştı. Çin ve ABD hariç bu anlaşma global olarak imzalandı. Yakında karbon ayak izi, taşıt araçlarında başlamak üzere, evimizdeki yakıta kadar ulusalararası vergi olarak gelecek. Bu aşamada bu elektrikli araçlara geçiş kaçınılmaz iken, medyamız sanal alemde inanılmaz bir şekilde Tesla alın kampanyaları yürütüldü. Oysa Tesla 20 yılı aşkın süredir, ABD derin devletinin desteklediği bir proje. Öyle k aslında şirket kurulduğundan bu yana sadece 1 yıl pandemi döneminde o da faaliyet karı olarak değil, Bitcoin ticaretinden kar etti. Yani aslında kurulduğundan beri zarar eden ama piyasa değeri en fazla olan otomotiv şirketi.
Gönül ister ki bizde de TOG şirketin zarar etmesi pahasına satılsın, ama bizde o tip bir maliyeti karşılayabilecek senyoraj gücü yok. Devlet dışında millette de zarar eden böyle bir şirketi borsada piyasa değeri en büyük şirket yapma zihniyetinin olmadığı, TOG yerine Tesla kampanyaları ile ortaya çıktı. Devlet en fazla ÖTV desteği atabildi, birileri çıktı bakın Tesla ÖTV'si daha fazla olmasına rağmen sadece 500 Bin TL pahalı onu alın diye ortaya çıktı. Sevgili Serken, bak birileri için sadece 500 Bin TL, o zaman onlar için 1 milyon da önemli değil. Seni, beni düşünmedikleri açık.
Ama sayın Putty'nin dediği gibi yazılım önemli. Her alanda. Belki araçlarımınız yazılımlarla iş görüşmelerini yapabileceğimiz veya entertainment alanlarına dönecek, araç otonom kullanımda olacakken. Bu bakımdan öne çıkan da bu yazılımların kabiliyetleri ve konfor olacak belki.